REDIn Majakan valmistumisen aikataulua on tarkennettu

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     25.10.2018, KLO 8.20

REDIn Majakan valmistumisen aikataulua on tarkennettu

SRV:n rakennuttaman Helsingin Kalasatamaan nousevan tornitalon REDIn Majakan valmistumisaikataulua on tarkennettu. Hankkeen alkaessa Majakan arvoitu valmistumisaika oli toukokuussa 2019. Aikataulun tarkennuksen myötä Majakan asukkaat pääsevät muuttamaan koteihinsa kesä-heinäkuun 2019 aikana. 134 metriin kohoava ja 282 asuntoa käsittävä Majakka on REDIn kauppakeskuksen ja kahdeksan tornitalon REDI-kokonaisuuden ensimmäinen tornitalo.

Tarvetta aikataulun tarkentamiseen ovat tuoneet mm. julkisivuasennukset, jotka pysäytettiin kesällä SRV:n oman laadunvalvonnan julkisivuelementeissä havaitsemien puutteiden vuoksi. VTT:n asiantuntijoiden kanssa yhteistyössä tehtyjen huolellisten selvitysten sekä onnistuneiden korjaustoimenpiteiden ansiosta asennukset ovat jälleen käynnissä. Syksyn tuuliolosuhteet ovat myös haitanneet nostotöitä jonkin verran. Päivitetyssä aikataulussa on lisäksi huomioitu tämän erityislaatuisen kohteen vaatima tavanomaista pidempi muuttoaika.

”Olemme tarkentaneet REDIn Majakan valmistumisaikataulua. Haluamme taata asukkaille laadukkaan lopputuloksen ja siksi olemme ottaneet rakentamiseen lisäaikaa. Työt Majakassa ovat sujuneet hyvin ja rakentaminen on edennyt koko ajan. Viime viikolla julkisivua on saatu jälleen asennettua vauhdilla ja se mahdollistaa sisävalmistustöiden tekemisen vahvennetuilla resursseilla useammassa kerroksessa samanaikaisesti. Varmistaaksemme laadukkaan rakentamisen on myös työnjohtoa ja valvontaa lisätty”, sanoo asuntoliiketoiminnasta vastaava johtaja Antero Nuutinen SRV:ltä.

Rakentamisen kokonaisaikataulu ulottuu aina vuoteen 2023 saakka. ”REDI-hankkeessa on poikkeuksellisen pitkä kokonaisaikataulu hankkeen laajuudesta johtuen. Pitkissä rakennushankkeissa aikataulujen tarkentaminen voidaan joskus nähdä tarpeelliseksi”, Nuutinen kertoo.

REDI on Suomessa ennennäkemätön rakennushanke. Kokonaisuudessa rakentamisen kannalta erityistä on kahdeksan huomattavan korkeaa tornitaloa yhdistettynä liiketiloiltaan 64 000 neliön kauppakeskukseen. Lisäksi hanke sijaitsee haasteellisessa kohdassa metron sekä kaupunkiin johtavien valtaväylien risteyskohdassa. Samalla kun tornirakentaminen etenee kauppakeskuksen katon tasolta ylöspäin, on alapuolella jo toimiva kauppakeskus. REDIssä ainutlaatuista tulee olemaan myös arkea helpottavat asumisen palvelut. Kokonaisuuden ensimmäiset osat eli REDI-kauppakeskus sekä 2 000 auton pysäköintitilat avautuivat aikataulussa syyskuussa 2018.

Tarkemmista muuttopäivistä tiedotetaan henkilökohtaisesti Majakan tuleville asukkaille keväällä 2019.

Lisätiedot:
Antero Nuutinen, Johtaja, asunnot ja alueyksiköt, SRV, p. 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Johanna Henttonen, vt. viestintäjohtaja, SRV, p. 040 5300 778, ext-johanna.henttonen@srv.fi

www.srv.fi

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta:
Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV - Elämäsi rakentaja