Nr. 8/2018 - Forløb af ordinær generalforsamling

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Meddelelse nr. 8 /2018

AGF A/S – Forløb af ordinær generalforsamling

AGF A/S har afholdt ordinær generalforsamling i dag, torsdag d. 25. oktober 2018, jvf. dagsorden, som offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 6/2018 d. 3. oktober 2018.

Bestyrelsesformand Lars Fournais og økonomidirektør Dan Holt Jessen aflagde beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår. Beretningen blev taget til efterretning.

Årsrapporten med den deri indeholdte resultatdisponering blev godkendt i sin helhed i overensstemmelse med den tidligere offentliggjorte årsrapport.

Direktion og bestyrelse blev meddelt decharge.

Lars Fournais, Jesper Ørskov Nielsen, Erik Meineche Schmidt, Uffe Jakobsen og Simon Francis Ratjen Schiølin blev alle genvalgt til bestyrelsen.

Med virkning fra den 25. oktober 2018 udtræder Carsten Ramsø Nørland efter eget ønske af bestyrelsen i AGF A/S. I stedet valgte generalforsamlingen Kim Larsen, partner i Skovs Korn A/S.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Lars Fournais som bestyrelsesformand og Jesper Ørskov Nielsen som næstformand.

Deloitte, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, blev genvalgt som revisor for selskabet.

Bestyrelsen havde fremsat forslag om, at ”bestyrelsen meddeles bemyndigelse til i perioden indtil 25. oktober 2023 ad en eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med A-aktier og/eller B-aktier med indtil nom. 100.000.000 kr. Kapitalforhøjelse skal ske med fortegningsret for AGF A/S’ til enhver tid værende aktionærer, medmindre aktierne udbydes i fri tegning til markedskurs. Forhøjelsen af kapitalen kan helt eller delvist ske på anden måde end ved kontant indbetaling, herunder ved apportindskud eller ved konvertering af gæld til aktiekapital. De nye aktiers forvaltningsmæssige og økonomiske rettigheder i selskabet indtræder på det tidspunkt, hvor aktierne er fuldt indbetalte. Bestyrelsen bemyndiges til at foretage de ændringer i selskabets vedtægter, som måtte være nødvendige som følge af udnyttelsen af denne bemyndigelse. Vilkårene for aktietegning fastsættes i øvrigt af bestyrelsen.”

Forslaget blev vedtaget og bemyndigelsen blev meddelt.
_______
For yderligere oplysninger kontakt bestyrelsesformand Lars Fournais på tlf. 2010-3700.

AGF A/S

Lars Fournais