Silmäaseman toimitusjohtajaksi Jussi Salminen

Silmäasema Oyj
27.11.2018 klo 9.30

Silmäaseman toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Jussi Salminen (s. 1974). Hän aloittaa tehtävässä myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana alkuvuodesta 2019, kuitenkin viimeistään helmikuun alussa. Salminen on tehnyt pitkän uran teleoperaattori Telia Finlandin johtotehtävissä muun muassa kuluttajaliiketoiminnan, markkinoinnin ja yritysliiketoiminnan parissa.

"Jussilla on vahvat näytöt kuluttaja- ja ketjuliiketoiminnan johtamisesta ankarassa kilpailuympäristössä. Uskomme hänen modernien näkemystensä tulevan hyvään käyttöön Silmäaseman kaltaisessa asiantuntijaorganisaatiossa", toteaa Silmäaseman hallituksen puheenjohtaja Jukka Hienonen.

"Silmäasema on hieno yhtiö, jolla on erinomaista osaamista ja osaajia. Edistyksellisen palvelukokonaisuuden kautta pystymme tarjoamaan asiakkaille ylivertaisen palvelukokemuksen. Tunnen taustastani johtuen korkeasti kilpaillun alan vaatimukset sekä miten asiantuntevan henkilöstön kautta rakennetaan vahvaa asiakaskokemusta. Asiantuntijaorganisaation johtaminen ja asiantuntijuuden arvostaminen ovat myös minulle tuttuja vanhoista tehtävistäni. Olen innoissani päästessäni yhdessä Silmäaseman osaavan tiimin kanssa rakentamaan yhtiön tulevaisuutta", sanoo Jussi Salminen.

Silmäaseman talousjohtaja Anu Kankkunen jatkaa yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana kunnes Salminen aloittaa tehtävässään.

"Anu palaa entiseen tehtäväänsä Silmäaseman talousjohtajaksi, ja yhtiön hallituksen puolesta haluan kiittää häntä hyvin sujuneesta ylimenokauden johtajuudesta, johon hän ennakkoluulottomasti tarttui nopealla aikataululla", sanoo Silmäaseman hallituksen puheenjohtaja Jukka Hienonen.

Lisätietoja antaa

Jukka Hienonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 388 9670

Jussi Salminen, Silmäaseman tuleva toimitusjohtaja, puh. 040 834 5818

SILMÄASEMA OYJ

Anu Kankkunen
väliaikainen toimitusjohtaja, talousjohtaja

Tuukka Hirvonen
viestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

Silmäasema on kotimainen yritys, joka tarjoaa maanlaajuisesti kaikki näkemisen ja silmäterveyden tuotteet ja palvelut. Silmäasema on Suomen suurin yksityinen silmäleikkauksia tarjoava silmäsairaalaketju sekä toiseksi suurin optikkoketju. Silmäasema-ketjulla on yli 150 myymälää ja 14 silmäsairaalaa Suomessa sekä kymmenen myymälää Virossa. Silmäasema-ketjun palveluksessa työskentelee noin tuhat näkemisen ja silmäterveyden ammattilaista. Silmäasema-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 118,3 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate 11,8 miljoonaa euroa.