Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi marraskuussa 10,4 prosenttia

Kotipizza Group Oyj

Lehdistötiedote 7.12.2018, klo 9.00 (EEST)

Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi marraskuussa 10,4 prosenttia

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi marraskuussa 2018 18,7 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 10,4 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 248 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 marraskuun myynti oli 10,6 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,9 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut marraskuu 2018 mukaan lukien 44 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 19,9 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 10,9 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 82,1 prosenttia 1 424 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 83 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin. Verkkokaupan myynti on ketjun historian paras.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.–30.11.) on kasvanut 15,7 prosenttia edellisvuodesta 100,9 miljoonaan euroon.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi marraskuussa 2018 18,8 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 marraskuun myynti oli 211 000 euroa. Vertailukelpoisen myynnin (same-store sales) kasvu oli 11,2 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 9 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Social Burgerjoint -ravintoloiden myynti kasvoi marraskuussa 2018 394,1 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 marraskuun myynti oli 381 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti laski marraskuussa 2018 7,1 prosenttia ja se perustuu yhden ravintolan myyntiin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan No Pizza -ravintolan marraskuun myynti oli 69 000 euroa.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 10 589 8 924 18,7
Kivijalkaravintolat 9 220 7 690 19,9
Shop in shop -ravintolat 1 369 1 234 10,9

Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalka-ravintoloiden myyntiin)

82,1

Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group
-konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Kotipizzan myynti marraskuu 2018