Kotipizza Group Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10§:n mukainen liputusilmoitus

Kotipizza Group Oyj

Pörssitiedote 23.1.2019, klo 11.00 (EET)

Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10§:n mukainen liputusilmoitus

Swedbank Robur Fonder AB on arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5§:n mukaisesti 22.1.2019 ilmoittanut, että sen omistusosuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta on 21.1.2019 alittanut viiden (5) prosentin (1/20) rajan.
1. Kohdeyhtiö: Kotipizza Group Oyj
2. Ajankohta, jolloin omistusosuus muuttui: 21.1.2019
3. Tarkka osuus Kotipizza Group Oyj:n osakepääomasta ja äänimäärästä 21.1.2019: Swedbank Robur Fonder AB hallinnoi 488 974 osaketta, jotka edustivat 7,70 % koko osakepääomasta ja yhteenlasketusta äänimäärästä.
4. Osakkeenomistaja: Swedbank Robur Fonder AB

Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätiedot:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja
Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja
puh. +358 207 716 747

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint
-ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin vertailukelpoinen liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Kotipizza Group Oyj Liputusilmoitus Swedbank 230119