Amper Music Melancarkan Platform Penggubahan Muzik AI Pertama untuk Pencipta Kandungan Perusahaan

Amper Score™ membolehkan pencipta mencipta muzik tersuai dalam beberapa saat sahaja


NEW YORK, Jan. 28, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Amper Music, peneraju dalam penciptaan muzik kecerdasan buatan, mengumumkan pelancaran Amper ScoreTM pada hari ini, platform penggubahan muzik AI hujung ke hujung yang pertama di dunia untuk pencipta kandungan perusahaan, serta API pembangun. Pelbagai jenis perniagaan mengguna pakai dan menskalakan strategi kandungan untuk mencapai pelanggan baru dan Score memanfaatkan kuasa AI untuk membantu pencipta membuat muzik tersuai yang sesuai dengan gaya, panjang dan struktur projek unik mereka.

Menggunakan platform Amper ScoreTM, pencipta kandungan boleh mencipta dan mengedit muzik untuk disertakan dengan video, podcast dan banyak jenis kandungan yang lain. Aliran kerja Score membenarkan pengguna memuat naik video, mencari detik penting dalam garis masa projek dan membuat penggubahan asli masa nyata dalam pelbagai gaya muzikal yang berlainan. Muzik yang dicipta menggunakan Amper ScoreTM ialah muzik bebas royalti dan didatangkan dengan lesen global tanpa had untuk pelanggan apabila diselaraskan ke kandungan. Dengan kawalan terperinci Score, editor video, yang biasanya bekerja dengan pustaka muzik lalai, melaporkan lebih daripada 90% penjimatan masa dalam mencari sumber dan mengedit muzik untuk projek mereka.

"Dengan Amper ScoreTM, lebih mudah untuk saya mencari muzik yang saya perlukan bagi video ciptaan kami,” kata Anna Green, produser video di Minute Media. “Ini mengambil masa kurang daripada lima minit untuk saya mencipta muzik bagi video bentuk pendek dan trek ini ialah suasana paling tepat yang saya cari. Dahulu, ini mungkin mengambil masa selama dua jam demi mencari trek yang betul dan mengeditnya untuk video. Trek yang saya buat dengan Amper Score mempunyai kepelbagaian dan saya dapat mencari pengenalannya untuk menambah binaan ansuran. Saya tidak dapat menggambarkan proses yang lebih baik daripada ini.”

Perniagaan juga boleh mengintegrasikan API Amper ke dalam alat kreatif, platform pengedaran dan aplikasi lain mereka sendiri di mana muzik dicipta atau didengari. Amper teruja untuk mengumumkan rakan kongsi pelancaran API, QQ Music daripada Tencent Music Entertainment Group.

“Sebagai peneraju platform hiburan muzik dalam talian di China, QQ Music sentiasa mencari cara untuk menggunakan teknologi yang paling berdaya saing,” kata Dennis Hau, Naib Presiden Tencent Music Entertainment Group. “Dalam kerjasama dengan Amper dan menggunakan teknologinya yang canggih, kami bersedia untuk terus memberikan lebih pengalaman yang unik dan inovatif kepada pengguna kami.

“Dalam kerjasama ini, kami kagum dengan teknologi peneraju, kelajuan, kualiti dan reka bentuk kawalan pengguna Amper.”

“Memutuskan untuk bekerjasama dengan QQ Music adalah perkara yang mudah,” kata Drew Silverstein, CEO Amper Music, Inc. “Mereka berada di barisan hadapan pasaran muzik, media dan hiburan dan pencapaian mereka dapat membawa teknologi Penggubah AI kami kepada jutaan pengguna baru. QQ Music sentiasa berada di hadapan—mereka fahami dengan jelas bahawa kepelbagaian dan keberkesanan ialah masa depan kandungan dan kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan syarikat yang berfikiran ke hadapan dalam ruangan muzik digital.”

Perniagaan juga boleh mengintegrasikan API Amper ke dalam alat kreatif, platform pengedaran dan aplikasi lain mereka sendiri di mana muzik dicipta atau didengari. Amper teruja dalam mengumumkan rakan kongsi API, QQ Music milik Tencent Music Entertainment.

“Kami telah menyemak semua syarikat muzik AI yang tersedia dan syarikat muzik lain yang maju secara teknologi yang wujud, secara ringkasnya, teknologi Amper ialah teknologi terbaik dalam kategorinya di seluruh dunia,” kata Simon Liu, Pengarah Teknikal QQ Music. “Dalam kerjasama kami, kami kagum dengan kelajuan Amper serta kualiti dan kekayaan muzik yang dihasilkan. API Amper membolehkan kawalan berspektrum penuh mengikut keperluan: jika perlu, kami boleh menghasilkan muzik hanya dengan beberapa kekunci, atau kami boleh menjadi lebih terperinci dan meneliti setiap butiran yang ada.

“QQ Music sentiasa mencari cara untuk menggunakan teknologi yang paling kompetitif untuk memenuhi keperluan pelanggan global, dan inilah sebab kami mahukan Amper sebagai rakan kongsi teknologi muzik AI kami. Kami teruja untuk mengintegrasikan teknologi Amper ke dalam pelan strategik jangka panjang dan pendek untuk QQ Music. Amper sangat mengagumkan dan kami tidak sabar untuk terus mempertingkatkan keupayaan teknologi kami menerusi kerjasama ini.”

“Kami memutuskan untuk bekerjasama dengan QQ Music milik Tencent Music Entertainment tanpa sebarang kesukaran,” kata Drew Silverstein, CEO Amper Music, Inc. “Mereka berada di hadapan dalam pasaran muzik, media dan hiburan dan pencapaian mereka dapat membawa teknologi Penggubah AI kami kepada jutaan pengguna baru. QQ Music sentiasa berada di hadapan—mereka fahami dengan jelas bahawa skala dan keberkesanan ialah masa depan kandungan dan kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan syarikat yang sangat canggih dalam ruangan muzik digital.”

AI dipatenkan oleh Amper dibina daripada asas dan menggunakan set data yang sangat besar, dicipta oleh pasukan dalaman pembangun dan penggubah. Pasukan data Amper menerangkan setiap faset muzik, termasuk genre, suasana dan penginstrumenan dan bukannya menggunakan kaedah “kotak hitam” yang mengehadkan kesedaran dan keupayaan Score dalam kerjasama dengan penggunanya. Teknologi Amper menggunakan asas ini untuk menjana muzik boleh diedit khusus yang boleh disesuaikan oleh penggguna secara serta-merta.

Perihal Amper:

Amper diasaskan pada tahun 2014 dengan misi untuk mendayakan semua orang mengekspresikan diri mereka secara kreatif menerusi muzik, tanpa mengira latar belakang atau kepakaran mereka. Amper membina alat yang dikuasakan oleh AI Kreatif untuk membantu pencipta mencipta dan menyesuaikan muzik asli. Menggunakan pustaka sampel proprietari yang mengandungi lebih daripada sejuta sampel individu dan beribu-ribu instrumen, teknologi Amper dibina dengan fokus dalam menawarkan muzik berkualiti tinggi menerusi gabungan teori muzik dan inovasi AI.

Pencipta yang berminat perlu menghubungi sales@ampermusic.com atau lawati www.ampermusic.com untuk mencuba.