Containerships Oyj Ilmoitus joukkovelkakirjojen takaisinostosta

Containerships Oyj, Pörssitiedote, 1.2.2019 klo 12:00

Ilmoitus joukkovelkakirjojen takaisinostosta

Tämä ilmoitus koskee Containerships Oyj:n vuonna 2021 erääntyvää 60 miljoonan euron joukkovelkakirjalainaa.

Container Finance Ltd Oy:n ja CMA CGM:n välinen uudelleenjärjestelysopimus sai lopullisen hyväksynnän 31.10.2018. Sopimuksen lopullisen hyväksymisen myötä Containerships Oyj tulee osaksi CMA CGM:n toimintoja Euroopassa ja Välimeren alueella. Tämän seurauksena joukkovelkakirjojen haltijoilla oli mahdollisuus vaatia joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaista joukkovelkakirjojensa takaisinostoa.

Määräpäivä joukkovelkakirjojen haltijoiden vaatimuksille joukkovelkakirjojensa takaisinostoa koskien oli 4.1.2019. Containerships Oyj vastaanotti määräpäivään mennessä päteviä takaisinostoilmoituksia nimellispääomaltaan 11,4 miljoonan euron arvosta, mikä edustaa noin 19 prosenttia kaikkien joukkovelkakirjojen nimellismääräisestä kokonaispääomasta.

Containerships Oyj maksaa joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti takaisinostopäivänä 1.2.2019 101 prosenttia takaisinostettavien joukkovelkakirjojen nimellismäärästä sekä takaisinostopäivään mennessä takaisinostettaville joukkovelkakirjoille kertyneet ja maksamattomat korot.

Lisätietoja:
Containerships Oyj
Toimitusjohtaja, Kari-Pekka Laaksonen
puh. +358 50 5502555, kari-pekka.laaksonen (at) containerships.fi

Jakelu:
www.containershipsgroup.com

Containerships konserni on täyden palvelun logistiikkayhtiö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen turvalliset ja nopeat logistiikkaratkaisut ja konttiliikenteen Suomen, Venäjän, Baltian maiden, Manner-Euroopan, Iso-Britannian ja Irlannin sekä Turkin ja Pohjois-Afrikan maiden välillä. Yhtiö tarjoaa valikoiman erityyppisiä kontteja ja koko toimialueensa kattavan laivaston sekä maa-, raide- ja jokikonttikuljetuspalvelut. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 227 miljoonaa euroa. Containerhips Oyj:n joukkovelkakirjalaina on ollut listattuna Nasdaq Helsingissä 22.11.2017 alkaen.