Vostok New Ventures offentliggör informationsbroschyr avseende det föreslagna split- och obligatoriska inlösenprogrammet

St, Feb. 07, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) --

Den 25 januari 2019 offentliggjorde Vostok New Ventures Ltd (”Bolaget” eller ”Vostok New Ventures”) att ett avtal hade träffats för att sälja sitt innehav i Avito AB för ett kontant vederlag om 540 miljoner USD. Med den utökade likviditeten avser Bolaget att återbetala 25 SEK per depåbevis till sina depåbevisinnehavare genom ett split- och obligatoriskt inlösenprogram som är föremål för beslut av aktieägarna vid en extra bolagsstämma den 14 februari 2019.

En informationsbroschyr som beskriver det föreslagna split- och obligatoriska inlösenprogrammet finns nu tillgänglig på Bolagets hemsida (www.vostoknewventures.com/sv/investerare-och-media/).

Preliminär tidsplan

14 februari 2019Extra bolagsstämma beslutar om styrelsens förslag.
19 februari 2019Sista dag för handel med depåbevisen före split och med rätt att erhålla inlösendepåbevis.
21 februari 2019Avstämningsdag för split och rätt att erhålla inlösendepåbevis.
22 februari–7 mars 2019Handel med inlösendepåbevis.
11 mars 2019Avstämningsdag för inlösen av inlösendepåbevis.
14 mars 2019Beräknad utbetalning av inlösenlikvid.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Björn von Sivers, Investor Relations: +46 (0)8-545 015 50

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 februari 2019 kl. 08.20 CET.

Vostok New Ventures Ltd, tidigare Vostok Nafta Investment Ltd, är ett investmentbolag vars affärsidé är att genom erfarenhet, kunskap och ett omfattande nätverk identifiera och investera i tillgångar med stor värdeökningspotential. Bolaget har ett särskilt fokus på digitala marknadsplatser och företag med starka nätverkseffekter. Vostok New Ventures depåbevis (SDB) är noterade på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet, under kortnamnet VNV SDB. För mer information om Vostok New Ventures, besök www.vostoknewventures.com.

vnv_190207_info_sve