Amer Sports: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

PÖRSSITIEDOTE
20.2.2019 klo 16.30

Amer Sports: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

Amer Sports Oyj on vastaanottanut 20.2.2019 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen Allianz Global Investors GmbH:lta (kotipaikka ja -valtio: Frankfurt/Main, Saksa).

Ilmoituksen mukaan Allianz Global Investors GmbH:n osuus Amer Sports Oyj:n osakkeiden ja äänten kokonaismäärästä laski alle viiden (5) prosentin 19.2.2019.

Allianz Global Investors GmbH:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 4,94 % 0,00 % 4,94 % 116 517 285
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 5,01 % 0,00 % 5,01 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A. Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji
ISIN-koodi
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI0009000285   5 759 470   4,94 %
YHTEENSÄ 5 759 470 4,94 %

B. Rahoitusvälineet (AML 9:6)

Rahoitusvälineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa (osaketoimitus/ nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus

B YHTEENSÄ 0 0 %

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Allianz SE
Allianz Asset Management GmbH
Allianz Global Investors GmbH 4,94 % 0,00 % 4,94 %

Lisätietoja:
Samppa Seppälä, johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 050 568 0533

Amer Sports Oyj

www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc'teryx, Peak Performance, Atomic, Mavic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä (AMEAS).