Meddelelse om forløb af ordinær generalforsamling i SKAKO A/S

Faaborg, den 25. april 2019
                                                              Selskabsmeddelelse nr. 5/2019

Meddelelse om forløb af ordinær generalforsamling i SKAKO A/S

SKAKO A/S har den 25. april 2019 afholdt ordinær generalforsamling med dagsorden i henhold til indkaldelse af 28. marts 2019.

Bestyrelsen gav i sin beretning en orientering om udviklingen for koncernen som helhed samt for de enkelte forretningssegmenter. Beretningen kan læses på selskabets hjemmeside   www.skako.com under punktet generalforsamling, hvor webcast af den ordinære generalforsamling ligeledes vil være tilgængelig fra mandag, den 29. april 2019 kl. 12.00.

Årsrapporten for 2018, bestyrelsens vederlag og bestyrelsens forslag om resultatdisponering blev godkendt.

Den siddende bestyrelse genvalgtes.

Selskabets revisor, PriceWaterhouseCoopers statsautoriseret revisionspartnerselskab, genvalgtes.

Følgende forslag fra bestyrelsen blev vedtaget af generalforsamlingen:

-     Bestyrelsens bemyndigelse til ad en eller flere gange at forhøje selskabets aktiekapital med indtil nominelt kr.  1.000.000,00, svarende til 100.000 aktier à nominelt kr. 10,00 pr. aktie til medarbejderne i selskabet eller dets datterselskaber, forlænges til 31. marts 2020.
-     Selskabets bestyrelse bemyndiges til, i tiden indtil 31. marts 2020 og inden for 10 % af aktiekapitalen på erhvervelsestidspunktet at erhverve aktier udstedt af selskabet til den på erhvervelsestidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10 %.
-     Generalforsamlingen bemyndiger dirigenten, med substitutionsret, til at anmelde det på generalforsamlingen vedtagne til Erhvervsstyrelsen og i forbindelse hermed at foretage sådanne ændringer og tilføjelser i det vedtagne, i vedtægter og øvrige forhold, som Erhvervsstyrelsen måtte forlange for at registrere det på generalforsamlingen vedtagne.

På et efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Jens Wittrup Willumsen som formand og Christian Herskind Jørgensen som næstformand.

Carsten Krogsgaard Thomsen blev valgt som formand for revisionsudvalget, og Jens Wittrup Willumsen blev valgt som medlem af revisionsudvalget.

Faaborg, den 25. april 2019

SKAKO A/S