GT Advanced Technologies treft regeling met de SEC

HUDSON, N.H., May 07, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- GT Advanced Technologies Inc., het moederbedrijf van GTAT Corporation (samen “het bedrijf”), heeft een schikking getroffen met de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (“SEC”) in een onderzoek naar de gebeurtenissen die hebben geleid tot de aanvraag van het faillissement door het bedrijf in 2014.  Het bedrijf is blij dat deze zaak nu is afgesloten, zodat het zich kan concentreren op de lopende activiteiten.

Michèle Rayos, sinds november 2017 de Vice President en Chief Financial Officer van het bedrijf, zei dat “het bedrijf van plan is zijn activiteiten voort te zetten op de meest integere wijze en conform alle toepasselijke wetten en regels, zoals de boekhoudnormen en de normen voor financiële verslaggeving.  Wij hebben interne controles ingevoerd om zeker te zijn dat wij de beste praktijken op dit gebied toepassen en wij blijven deze controles evalueren.”  Greg Knight, die in september 2016 de President en Chief Executive Officer van het bedrijf werd nadat het faillissement eerder dat jaar was ingetrokken, verklaarde het volgende: “wij zijn blij dat het onderzoek achter ons ligt, zodat wij ons volledig kunnen concentreren op de uitbreiding van de beschikbaarheid en het gebruik van siliciumcarbide en saffier in bestaande en nieuwe markten.  Dankzij onze technische expertise in kristalgroeitechnologie kunnen wij voor een grote doorbraak zorgen in de sector van de geavanceerde materialen, en wij streven ernaar onze producten voortdurend te verbeteren en nieuwe mogelijkheden te onderzoeken.  Wij geloven rotsvast dat wij een verschil zullen maken in de markten waar wij actief zijn.”

GT Advanced Technologies Inc. is een niet-beursgenoteerd bedrijf.  Zijn huidige aandeelhouders zijn private-equityfondsen en financiële instellingen, waarvan de meeste voormalige schuldeisers in het faillissement.

Over GTAT Corporation

GTAT Corporation is een gediversifieerd technologiebedrijf dat geavanceerde materialen produceert en zijn innovatieve kristalgroeitechnologie aan diverse markten over de hele wereld levert. Meer informatie over het bedrijf vindt u op www.gtat.com.

Contact Data