Delårsrapport 1. januar – 31. marts 2019

Koncernomsætningen udgjorde 131,8 mio.kr. mod 167,3 mio.kr. fra de fortsættende aktiviteter i samme periode sidste år, og primært resultat udgjorde -25,1 mio.kr. mod 6,5 mio.kr. i samme periode sidste år. Udviklingen kan primært tilskrives Lalandia og F.C. København & Stadion.

I Lalandia var der et fald i omsætning og resultat, hvilket hovedsageligt kan tilskrives den kalendermæssige forskydning af påsken. I 2018 faldt påsken i marts og i 2019 i april.

I 1. kvartal 2019 deltog F.C. København ikke i UEFA Europa League. I 1. kvartal 2018 spillede F.C. København en runde i UEFA Europa League mod Atlético Madrid. Hertil kommer resultat af transferaktiviteter, der udgjorde -0,5 mio.kr. mod +15,9 mio.kr. i samme periode sidste år primært som følge af lavere avance fra salg af kontraktrettigheder.

PARKEN Sport & Entertainment A/S fastholder forventningerne for 2019. En omsætning på 800 til 850 mio.kr. og et resultat før skat på 45 til 60 mio.kr.

Vedhæftet fil

12-2019 Delår 1Q2019