Amer Sports Oyj:n vähemmistöosakkeiden lunastamista koskevaan välimiesmenettelyyn on määrätty uskottu mies

Amer Sports Oyj
PÖRSSITIEDOTE
14.5.2019 klo 14.10

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, KANADASSA, JAPANISSA, AUSTRALIASSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI NÄIHIN MAIHIN, TAI MILLÄÄN MUULLA ALUEELLA, JOSSA SE OLISI SOVELLETTAVAN LAIN VASTAISTA.

Mascot Bidco Oy ("Mascot") on 3.4.2019 käynnistänyt Amer Sports Oyj:n ("Amer Sports") vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn aloittamalla osakeyhtiölain 18 luvun 3 §:ssä tarkoitetun välimiesmenettelyn saadakseen omistukseensa kaikki Amer Sportsin liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet.

Mascotin edellä mainittua välimiesmenettelyä koskevan hakemuksen johdosta Keskuskauppakamarin lunastuslautakunta on hakenut Helsingin käräjäoikeudelta uskotun miehen määräämistä valvomaan välimiesmenettelyssä Amer Sportsin vähemmistöosakkeenomistajien etua lunastusmenettelyn aikana. Helsingin käräjäoikeus on 8.5.2019 antamallaan päätöksellä määrännyt uskotuksi mieheksi OTT Timo Kaisanlahden.

Osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:n 2 momentin mukainen Mascotin ilmoitus on tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja:
Samppa Seppälä
Johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet
Amer Sports Oyj

www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc'teryx, Peak Performance, Atomic, Mavic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki -pörssissä (AMEAS).

Liite 1: Osakeyhtiölain mukainen vähemmistöosakkeiden lunastusvaatimus

Liite 1: Osakeyhtiölain mukainen vähemmistöosakkeiden lunastusvaatimus