NAXS AB har återköpt 6%% av bolagets egna aktier

NAXS AB har återköpt egna aktier uppgående till 6% av totala antalet aktier.

NAXS AB (NAXS) har den 23 maj, 2019, återköpt ett block uppgående till 739 219 av bolagets egna aktier på Nasdaq Stockholm, till ett pris av SEK 52,50 per aktie för en total summa om SEK 38.808.997,50. Transaktionen representerar 6% av det totala antalet utestående aktier.

Transaktionen gjordes inom ramen för mandatet för återköp av egna aktier som beslutades av årsstämman 2018, samt följande beslut av bolagets styrelse den 5 juni, 2018.

Efter återköpet av egna aktier, enligt ovan, innehar NAXS totalt 1 048 604 av bolagets egna aktier vilket motsvarar 8,6% av totala antalet aktier. Totalt antal aktier i bolaget uppgår till 12 219 430 aktier.

Lennart Svantesson, verkställande direktör
Telefon: +46 73 311 00 11

Denna information är sådan information som NAXS AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 24 maj 2019 kl 01.00 CET.

Pressmeddelanden och ytterligare information finns tillgängliga på www.naxs.se

NAXS AB (publ)
Org. nr. 556712-2972
Grev Turegatan 10
Tel: 08 611 33 25, E-post: info@naxs.se

NAXS är ett investmentbolag noterat på NASDAQ Stockholm. NAXS investerar huvudsakligen i private equity-fonder med nordiskt fokus men kan också göra direktinvesteringar i private equity och andra alternativa tillgångar tillsammans med fonder. NAXS kan, i begränsad omfattning, även göra andra typer av investeringar.

PM 2019-05-24_Återköp 6% av egna aktier