Meddelelse nr. 5, 2018/19

Halvårsrapport
pr. 31. marts 2019

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt halvårsrapporten pr. 31. marts 2019.

2. kvartal 2018/19:

• Basisindtjeningen udgør kr. 7,9 mio. (kr. 4,2 mio.).

• Koncernens resultat før skat udgør kr. 3,2 mio. (kr. 6,5 mio.)

Kvartalets resultatet før skat er kr. 4,7 mio. lavere end basisindtjeningen primært som følge af regulering til dagsværdi af renteswaps.

·Koncernens resultat efter skat udgør kr. 2,5 mio. (kr. 5,0 mio.).

Halvåret 2018/19:

• Basisindtjeningen for halvåret udgør kr. 15,9 mio. (kr. 9,2 mio.).

• Koncernens resultat før skat for halvåret udgør kr. 8,4 mio. (kr. 9,4 mio.).

For halvåret er resultat før skat negativt påvirket af reguleringer til dagsværdi af renteswaps og finansielle aktiver med kr. 7,5 mio., tilsvarende var resultat før skat for halvåret 2017/18 positivt påvirket med kr. 0,2 mio. Korrigeres for nævnte poster udgør resultat før skat kr. 15,9 mio. for halvåret 2018/19 mod kr. 9,2 mio. for halvåret 2017/18.

Forventet basisindtjening 2018/19:

• For regnskabsåret 2018/19 forventes på indeværende tidspunkt en basisindtjening i niveauet kr. 28 mio., hvilket er i overensstemmelse med den seneste udmelding i selskabsmeddelelse nr. 4, 2018/19 af 22. februar 2019.

• Dagsværdiregulering af renteswaps og finansielle aktiver indgår ikke i basisindtjeningen, og vil fra regnskabsårets start og frem til 16. maj 2019 påvirke årets resultat før skat med kr. -9,0 mio. Beløbet er fordelt med kr. -7,5 mio. for halvåret og kr. -1,5 mio. i perioden 1. april - 16. maj 2019.

Eventuelle henvendelser vedrørende halvårsrapporten kan rettes til direktør Jannik Rolf Larsen
(tlf. nr. 3332 5015).

Vedhæftet fil