Kvalitena AB (publ) emitterar 3,5-årigt obligationslån om 500 MSEK och återköper obligationer med förfall i september 2020

2019-05-28

Kvalitena AB (publ) (”Kvalitena” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt emitterat ett icke-säkerställt obligationslån om 500 MSEK, inom ett rambelopp om 800 MSEK, med en löptid om 3,5 år på den nordiska marknaden. Obligationslånet löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 600 räntepunkter och har slutligt förfall i december 2022. Kvalitena avser att ansöka om notering av de nya obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista. I samband med emissionen köper Kvalitena även tillbaka 450 MSEK av totalt 800 MSEK utestående i Bolagets obligationslån med förfall i september 2020 (SE0009664949) till en kurs om 101.85.

För vidare information om emissionen, vänligen kontakta:

Karl Lundberg
ABG Sundal Collier
karl.lundberg@abgsc.se

Informationen är sådan som Kvalitena AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 maj 2019 kl. 14:10.

Kvalitena AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Knut Pousette, CEO, +46 707 33 80 00, knut.pousette@kvalitena.se

Kvalitena AB (publ)