Kotipizza Group Oyj: Kotipizza Group Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Kotipizza Group Oyj
7.6.2019 klo 10.00 (EEST)

Kotipizza Group Oyj:n (”Kotipizza”) hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Kotipizzan osakkeilla sekä Kotipizzan osakkeiden poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta.

Orkla ASA (”Orkla”) omistaa yli yhdeksän kymmenesosaa (9/10) kaikista Kotipizzan osakkeista ja äänistä ja on käynnistänyt osakeyhtiölain 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn lunastaakseen loput vähemmistöosakkeenomistajien hallussa olevat Kotipizzan osakkeet.

Edellyttäen, että lunastusmenettelyä varten nimetty välimiesoikeus vahvistaa Orklan lunastusoikeuden olevan selvä, Orklalla on oikeus saada omistukseensa kaikki Kotipizzan osakkeet asettamalla lunastushinnan maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymä vakuus.

Kotipizza tulee tänään jättämään Nasdaq Helsingille pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Kotipizzan osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Orkla on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Kotipizzan osakkeisiin.

Lisätietoja:

Tommi Tervanen
Toimitusjohtaja, Kotipizza Group Oyj
tommi.tervanen@kotipizzagroup.com

Viktor Söderberg
Strategy, Development & New Growth Areas -yksikön talousjohtaja, Orkla ASA

TIETOA KOTIPIZZASTA

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.

Liite