Privanet Group Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

YHTIÖTIEDOTE
14.06.2019 kello 14.30

PRIVANET GROUP OYJ:N YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Privanet Group Oyj:n 14.6.2019 pidetty ylimääräinen yhtiökokous päätti täydentää varsinaisessa yhtiökokouksessa 27.3.2019 valittua hallitusta siten, että hallituksen jäsenten lukumääräksi päätettiin viisi jäsentä ja hallitukseen valittiin nykyisten jäsenten lisäksi uutena jäsenenä seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen asti Kim Wiio.

Sijoittaja ja hallitusammattilainen Wiio on koulutukseltaan oikeustieteiden kandidaatti ja on vuodesta 2001 lähtien toiminut St1 Nordic -konserniyhtiöiden johtotehtävissä, muun muassa konsernin toimitusjohtajana vuosina 2007-2018. Nykyisin hän toimii St1 Nordic Oy:n hallituksen jäsenenä. Wiion määräysvaltayhteisö Mininvest Oy on Privanet Groupin toiseksi suurin osakkeenomistaja 9,1 % omistusosuudella. Privanet Groupin hallituksen puheenjohtaja Timo T. Laitinen toivottaa Wiion tervetulleeksi vahvistamaan yhtiön hallitusta. "Wiion liikkeenjohtokokemus, verkostot ja sijoitusalan tuntemus laajentavat hallituksen kompetenssia merkittävällä tavalla", Laitinen kommentoi.

Hallituksen täydentämisen lisäksi ylimääräinen yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään yhteensä enintään 6 000 000 osakkeen antamisesta osakeannilla tai antamalla optio-oikeuksia tai muita osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutus sisältää oikeuden päättää antaa joko uusia osakkeita tai yhtiön hallussa olevia omia osakkeita joko maksua vastaan tai maksutta. Uudet osakkeet voidaan antaa ja yhtiöllä olevat omat osakkeet luovuttaa yhtiön osakkeenomistajien etuoikeudesta poiketen suunnatusti, jos siihen on yhtiön kannalta painava taloudellinen syy tai maksuttoman osakeannin kyseessä ollessa yhtiön kannalta ja sen kaikkien osakkeenomistajien etu huomioon ottaen erityisen painava taloudellinen syy. Hallitus valtuutettiin päättämään kaikista muista osakeantiin ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamiseen ja osakkeiden luovuttamiseen liittyvistä ehdoista ja seikoista. Valtuutusta voidaan käyttää muun muassa pääomarakenteen kehittämiseksi, omistuspohjan laajentamiseksi, vastikkeena yrityskaupoissa, yhtiön hankkiessa liiketoimintaansa liittyvää omaisuutta ja kannustinjärjestelmien toteuttamiseksi. Valtuutus on voimassa viisi vuotta päätöksestä.

Pöytäkirja yhtiökokouksen päätöksistä julkaistaan suomenkielisenä osoitteessa http://www.privanetgroup.fi/sijoittajat/yhtion-hallinto/yhtiokokouskutsut-ja-poytakirjat/ viimeistään 28.6.2019.

Lisätietoja:
Privanet Group Oyj
Timo T. Laitinen, hallituksen puheenjohtaja
timo.laitinen@privanet.fi

Privanet Group Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Valkia Advisors Oy, puh. +358 (0)50 368 6866

Privanet Group lyhyesti
Privanet Group Oyj on suomalainen sijoituspalvelukonsernin emoyhtiö. Konserniin kuuluvat Privanet Capital Markets Oy, joka keskittyy pääomajärjestelyihin, sekä Privanet Securities Oy, joka ylläpitää Suomen johtavaa listaamattomien yritysten arvopapereiden jälkimarkkinaa. Privanet Groupin toiminnan tarkoituksena on saattaa yhteen suomalaiset rahoitusta tarvitsevat yritykset ja sijoittajat. Privanet Group -konserni palvelee noin 17 000 asiakasta ympäri Suomen, ja sillä on paikallistoimistoja yhdeksällä paikkakunnalla. Yhtiön asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yhteisöt sekä institutionaaliset sijoittajat. www.privanet.fi, www.privanetgroup.fi.

Jakelu
NASDAQ Helsinki Oy