Robit Oyj: ROBIT TARKENTAA DOWN THE HOLE -STRATEGIAANSA

ROBIT OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                                       25.06.2019 KLO 16.00

ROBIT TARKENTAA DOWN THE HOLE -STRATEGIAANSA

Robit suunnittelee Down the hole -tuotantostrategiansa tarkentamista sekä tuotannon uudelleenjärjestelyä DTH-liiketoiminnan kehittämiseksi. Maaliskuussa 2019 yhtiö päätti siirtää DTH-kruunujen valmistuksen Robitin Shermanin (USA) toimipisteestä yhtiön Perthin (AU) tuotantoyksikköön.

Nyt yhtiö harkitsee toimenpiteitä, jotka koskisivat ensisijaisesti Halcon tuotteiden valmistuksen ja valmistuspaikkojen vaihtoehtojen arviointia. Mahdollisen uudelleenorganisoinnin tavoitteena on terävöittää edelleen yrityksen Halco-strategiaa rinnakkaisen tuotemerkin alla.

Toimenpiteillä ei ole vaikutusta Robit-brändillä myytävien tuotteiden liiketoimintaan.

Mahdollisista henkilöstö- ja kustannusvaikutuksista tullaan tiedottamaan myöhemmin.
Järjestelyllä ei ole vaikutusta Robitin vuodelle 2019 annettuun tulosohjeistukseen.
Vuonna 2019 yhtiön tavoitteena on saavuttaa positiivinen EBITA-kannattavuus sekä vapauttaa merkittävästi liiketoimintaan sitoutuneita pääomia.

ROBIT OYJ
Tommi Lehtonen

Lisätiedot:
Tommi Lehtonen, toimitusjohtaja
Puh. +358 40 724 9143
tommi.lehtonen@robitgroup.com

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy
www.robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, louhinta ja tuenta, maanalainen rakentaminen sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kahteen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer ja Down-the-Hole. Yhtiöllä on maailmalla 15 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Robitin osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com