Kotipizza Group Oyj: Orkla ASA on saanut omistusoikeuden Kotipizza Group Oyj:n kaikkiin osakkeisiin ja osakkeet poistuvat Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Kotipizza Group Oyj
27.6.2019 klo 15:00 (EEST)

Orkla ASA (”Orkla”) on tänään asettanut välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden ja näin ollen saanut omistusoikeuden kaikkiin Kotipizza Group Oyj:n (”Kotipizza”) osakkeisiin osakeyhtiölain 18 luvun 6 §:n mukaisesti. Vakuuden asettamisen ja omistusoikeuden siirtymisen jälkeen lunastusmenettelyssä mukana olevat Kotipizzan vähemmistöosakkeenomistajat ovat oikeutettuja saamaan ainoastaan lunastushinnan ja sille maksettavan koron.

Nasdaq Helsinki Oy (”Nasdaq Helsinki”) on 17.6.2019 Kotipizzan hakemuksesta päättänyt poistaa Kotipizzan osakkeet Nasdaq Helsingin pörssilistalta sen jälkeen, kun omistusoikeus kaikkiin Kotipizzan osakkeisiin on siirtynyt Orklalle lunastusmenettelyssä osakeyhtiölain mukaisesti. Näin ollen Kotipizzan osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingissä päättyy tänään Nasdaq Helsingin julkaiseman erillisen tiedotteen mukaisesti.

Listalta poistumisen jälkeen Orkla ei ole arvopaperimarkkinalain säännöllisen tiedonantovelvollisuuden piirissä eikä siten julkista puolivuosikatsausta tai muuta säännöllistä taloudellista raportointia kuluvalta tai tulevilta raportointijaksoilta.

Lisätietoja:

Tommi Tervanen
Toimitusjohtaja, Kotipizza Group Oyj
tommi.tervanen@kotipizzagroup.com

Viktor Söderberg
Strategy, Development & New Growth Areas -yksikön talousjohtaja, Orkla ASA

TIETOA KOTIPIZZASTA

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote 270619 Orkla ASA on saanut omistusoikeuden Kotipizza Group Oyjn osakkeisiin