Robit Oyj: ROBIT UUDISTAA DOWN THE HOLE – LIIKETOIMINTAANSA

ROBIT OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                                       03.07.2019 KLO 16.00

ROBIT UUDISTAA DOWN THE HOLE – LIIKETOIMINTAANSA

Robit Oyj on päättänyt tarkentaa DTH-liiketoimintansa valmistusstrategiaa ja yhdistää Halco tuotteiden valmistuksen Brighousessa (UK), yhtiön Chesterfieldin (UK) ja Perthin (AU) tuotantoyksiköihin.

DTH-liiketoiminta kokonaisuutena edustaa hieman yli 50% Robitin liikevaihdosta. Uudelleenorganisointi terävöittää edelleen yrityksen DTH-strategiaa, erityisesti Halco-brandin osalta.
Halco vahvistuu myyntiyhtiönä ja keskittyy ”Sales-Service & Engineering”- toimintaan valituilla asiakassegmenteillä, globaaleilla markkinoilla tunnetun Halco-tuotemerkin alla.

Tehtävien toimenpiteiden henkilöstövaikutukset koskevat enintään 25 henkilöä. Tuotantotoiminnan siirron on suunniteltu tapahtuvan syyskuun 2019 loppuun mennessä. Uusi rakenne luo entistä paremmat edellytykset paremman kustannusrakenteen ansiosta vastata kansainväliseen kilpailuun. Päätöksen ansiosta Robitin edellä mainittujen Chesterfieldissä ja Perthissä olevien DTH- tehtaiden volyymit ja käyttöasteet nousevat.

Näillä päätöksillä Robit tavoittelee kannattavuuden ja tehokkuuden kasvattamista ja varautuu samalla mahdolliseen Brexitiin UK:ssa

Robit kirjaa tehtävistä toimenpiteistä vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä puolisvuotistilinpäätökseensä ja toiselle vuosipuoliskolle niiden ollessa kirjauskelpoisia IFRS-säännösten mukaan. Tehtävistä toimenpiteistä saatavat kustannussäästöt kattavat vuositasolla uudelleenjärjestelyn kuluvaikutukset. Robit kertoo tarkemmin toimenpiteiden kustannusvaikutuksista 7.8.2019 julkaistavassa osavuosikatsauksessa.

ROBIT OYJ
Tommi Lehtonen

Lisätiedot:
Tommi Lehtonen, toimitusjohtaja
Puh. +358 40 724 9143
Tommi.Lehtonen@Robitgroup.com

tai

Harri Sjöholm, hall. pj.
puh.+ 358 400 622092
Harri.Sjoholm@Robitgroup.com

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy
www.robitgroup.com