Robit Oyj: ROBIT OYJ ALENTAA OHJEISTUSTAAN VUODELLE 2019

ROBIT OYJ                           PÖRSSITIEDOTE                                       2.8.2019 KLO 8.00

ROBIT OYJ ALENTAA OHJEISTUSTAAN VUODELLE 2019

Robit päivittää tulosohjeistustaan vuodelle 2019. Johdon tämän hetken näkemyksen mukaan vuoden 2019 EBITA-kannattavuus jää negatiiviseksi johtuen alkuvuoden ennakoitua heikommasta tuloskehityksestä ja liiketoimintaan sitoutuneita pääomia vapautuu alkuperäistä tavoitetta vähemmän.

Uusi ohjeistus vuodelle 2019:

Vuonna 2019 EBITA-kannattavuus jää negatiiviseksi ja liiketoimintaan sitoutuneita pääomia vapautuu alkuperäistä tavoitetta vähemmän.

Aikaisempi ohjeistus vuodelle 2019:

Vuonna 2019 yhtiön tavoitteena on saavuttaa positiivinen EBITA-kannattavuus sekä vapauttaa merkittävästi liiketoimintaan sitoutuneita pääomia.

Robit julkistaa puolivuosikatsauksen 1.1. – 30.6.2019 keskiviikkona 7.8.2019.

ROBIT OYJ

Tommi Lehtonen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antaa:

Tommi Lehtonen, toimitusjohtaja
tommi.lehtonen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 15 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa. Robitin osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com.

Jakelu:
www.robitgroup.com