Stämmokommuniké från extra bolagsstämma i Vostok New Ventures Ltd

Extra bolagsstämma i Vostok New Ventures Ltd (”Bolaget”) hölls onsdagen den 22 augusti 2019 kl. 14.00 i Advokatfirman Vinges lokaler, Stureplan 8 i Stockholm.

Stockholm, Aug. 22, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) --

På extra bolagsstämma hade aktieägarna att ta ställning till om ett nytt aktiebaserat incitamentsprogram skulle antas för vissa ledande befattningshavare och nyckelpersoner inom Vostok New Ventures-koncernen. Följande beslut fattades:

• Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att anta ett femårigt prestationsbaserat incitamentsprogram som bygger på samma ekonomiska egenskaper för deltagarna och samma kriterier för att mäta prestation som de befintliga SDB-baserade incitamentsprogrammen, men som har utformats för att minska kostnaderna såväl för Bolaget som för deltagarna.
  • Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra Bolagets Bye-Laws (bolagsordning), varigenom en ny aktieklass, incitamentsaktier, införs.
  • Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att vidta en riktad emission av incitamentsaktier inom ramen för det på stämman antagna incitamentsprogrammet.
  • Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att upphäva incitamentsprogrammet som antogs av årsstämman 2019 i sin helhet, där detta program upphävs för att ersättas med det nya incitamentsprogrammet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn von Sivers, Investor Relations: +46 (0)8 545 015 50

Vostok New Ventures Ltd är ett investmentbolag vars affärsidé är att genom erfarenhet, kunskap och ett omfattande nätverk identifiera och investera i tillgångar med stor värdeökningspotential. Bolaget har ett särskilt fokus på digitala marknadsplatser och företag med starka nätverkseffekter. Vostok New Ventures depåbevis (SDB) är noterade på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet, under kortnamnet VNV SDB. För mer information om Vostok New Ventures, besök www.vostoknewventures.com.

VNV_SGM2019_kommunike