Halvårsrapport 2019

Selskabsmeddelelse nr. 13 / 2019 – 27. august 2019

Halvårsrapport 2019

Gennemførelse af salg af koncernens svenske forretningsaktiviter

“I juni 2019 blev de i 2018 indgåede betingede aftaler om salg af koncernens svenske forretningsaktiviteter gennemført. Perioden op til closing var præget af, dels en afvikling af de aktiviteter, der ikke overdrages, samt dels et længere forløb efter, at de svenske pensionsmyndigheder i februar 2019 besluttede, at koncernens fonde ville blive afregistreret i det svenske premie pensions system. Selve transaktionens gennemførelse er sket indenfor de rammer, der lå til grund ved udarbejdelse af NewCap Holding A/S årsregnskab for 2018.

Koncernens egenkapital er 30. juni 2019 opgjort til DKK 196,9 mio. og den primære årsag til ændring i forhold til den opgjorte egenkapital pr. 31. december 2018, DKK 203,7 mio. eksklusiv minoritetsinteresser er ændring i kursen på SEK i forhold til DKK i perioden.

NewCap Holding A/S har efter den tilbageværende afvikling ingen kundevendte aktiviteter. NewCap Holding A/S fortsatte virksomhed er herefter primært håndtering af andel af fremtidige indtægter fra earn out aftaler for de overdragne aktiviteter og optimere, hvordan det fremtidige cash flow bedst muligt kommer til glæde for selskabets aktionærer.

Finansielle highlights for 1. halvår 2019

• Resultat efter skat DKK 4,7 mio. (DKK -8,7 mio) før tilbageførsel af valutakursreserve via egenkapitalen
  • Egenkapitalen er opgjort til DKK 196,9 mio. (DKK 203,7 mio. 31/12/2018)

Forventninger til fremtiden

Tilbage i koncernen er earn out aftaler og en række selskaber, udeståender m.v. der skal afvikles og afsluttes, herunder den endelige gennemførelse af afvikling m.v. Bestyrelsen vil vurdere muligheder for den mest hensigtsmæssige organisering under afvikling af earn out aftaler, herunder hvordan selskabets egenkapital bedst muligt kan realiseres for selskabets aktionærer enten ved udbyttebetaling, aktietilbagekøbsprogrammer og/eller likvidation.

Det er bestyrelsens forventning, som også oplyst i forbindelse med offentliggørelse af årsregnskab 28. marts 2019, at der ikke er grundlag for igangsætning af tiltag førend aflæggelse af årsregnskab for 2019.

For yderligere information kontakt venligst

Peter Steen Christensen på +45 23705885 eller info@newcap.dk

Vedhæftet fil