Data Respons ASA: Ny kontrakt til Data Respons verdt 16 millioner

Data Respons har signert en ny kontrakt med en verdi på 16 millioner kroner med en stor norsk kunde.

Kontrakten omfatter utvikling og leveranse av avanserte hardware og software løsninger som skal integreres i kundens industrielle produkter. Utviklingen og leveransen av en prototype skal skje i løpet av 2019 og 2020. Det er et stort potensial for leveranse av flere tjenester samt volumleveranse av løsningene som utvikles til kunden de neste fem til syv årene.

- Vi merker at det er en økende etterspørsel etter Data Respons sine produkter og tjenester i det norske markedet, og en sentral driver i den utviklingen er at kundene våre stadig blir mer drevet av avansert teknologi. I denne spesifikke kontrakten leverer vi en avansert hardware og software-løsning som skal kunne fungere i krevende fysiske omgivelser, sier Kenneth Ragnvaldsen, CEO i Data Respons ASA.

- For å lage en så avansert og samtidig robust løsning har vi brukt bredden av ingeniørkompetanse i Data Respons, og det er denne tverrfaglige ekspertisen vår som stadig bidrar til å skape etterspørsel, fortsetter Ragnvaldsen.

- I Data Respons har vi et svært langsiktig perspektiv på kunderelasjonene våre fordi vi ofte er en integrert del av produktutviklingen til kundene våre. For vår del skaper det mye entusiasme i å kunne være med på reisen fra idé til produkt, og videre til utviklingen av neste generasjon. Denne kontrakten er godt eksempel på en slik integrasjon mellom vår og kundens kompetanse, avslutter Ragnvaldsen.

For ytterligere informasjon:
Kenneth Ragnvaldsen, CEO, Data Respons ASA, tel. +47 913 90 918.
Rune Wahl, CFO, Data Respons ASA, tel. + 47 950 36 046

Om Data Respons
Data Respons er et fullservice, uavhengig teknologiselskap og en ledende aktør innen industriell digitalisering, IoT og embedded solutions markedet. Vi tilbyr R&D tjenester og smarte løsninger til OEM-bedrifter, systemintegratorer og vertikale produktleverandører innen en rekke markedssegmenter som transport og bilindustrien, industriell automasjon, telekommunikasjon og media, romfart, forsvar og sikkerhet, medisinsk teknologi, energi og maritim og finans og offentlig sektor.

Data Respons ASA er notert på Oslo Børs (ticker: DAT), og inngår i informasjonsteknologi-indeksen. Selskapet har kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Taiwan og Tyskland. www.datarespons.com

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.