SpareBank 1 SMN: Endrer rentene

SpareBank 1 SMN øker renta på boliglån og på innskudd – begge med inntil 0,25 prosentpoeng.

Bakgrunnen for renteendringen er konkurransesituasjonen og Norges Banks økning av styringsrenta på rentemøtet torsdag 19. september. Styringsrenta påvirker råvarekostnaden på penger som bankene låner inn for så å låne ut til kundene.

-Renteøkningen i Norges Bank kom ikke uventet, men nå signaliserer sentralbanken at rentetoppen kan være nådd for denne gang. SpareBank 1 SMN vil fortsatt være konkurransedyktig på pris, og vi skal bygge videre på vår unike modell med dyktige rådgivere som er lokalt til stede over hele Midt-Norge kombinert med enkle og moderne selvbetjeningsløsninger, sier konserndirektør Nelly S. Maske i Privatmarked i SpareBank 1 SMN.

For eksisterende lånekunder vil renteendringen tre i kraft fra 8. november og for nye lån fra 25. september. Kunder som nå får renteendring, vil i løpet av denne uka få informasjon i nettbanken eller via brev i posten om hvordan dette påvirker deres lån.

SpareBank 1 SMN vil samtidig justere renta på innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng.

Trondheim, 23. september 2019

Kontaktpersoner i SpareBank 1 SMN:

Konserndirektør Privatmarked Nelly Maske tlf 901 38 380

Kommunikasjonsdirektør Hans Tronstad tlf 941 78 322