Robit Oyj: ROBIT OYJ:N TOIMITUSJOHTAJALLE UUSI PITKÄN AIKAVÄLIN KANNUSTINJÄRJESTELMÄ

ROBIT OYJ                                 PÖRSSITIEDOTE                                 24.9.2019 KLO 9.00

ROBIT OYJ:N TOIMITUSJOHTAJALLE UUSI PITKÄN AIKAVÄLIN KANNUSTINJÄRJESTELMÄ

Robit Oyj:n hallitus on päättänyt uudesta toimitusjohtajan pitkän aikavälin osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä. Järjestelmän piiriin kuuluu konsernin toimitusjohtajana 1.5.2019 aloittanut Tommi Lehtonen. Osakepalkkio-ohjelmassa on kolme ansaintajaksoa ja se kattaa ajanjakson 1.1.2019 – 31.12.2024.

Osakepalkkio-ohjelman tavoitteena on yhdenmukaistaa toimitusjohtajan ja yhtiön osakkeenomistajien intressit pitkäaikaisen osakeomistuksen kautta. Lisäksi tavoitteena on kasvattaa yhtiön arvoa pitkällä aikavälillä sekä sitouttaa toimitusjohtaja yhtiöön ja tarjota hänelle kilpailukykyinen kompensaatio hyvistä suorituksista.

Osakepalkkio-ohjelma tarjoaa toimitusjohtajalle mahdollisuuden ansaita osakkeita palkkiona edellyttäen, että palkkion maksamiselle asetetut edellytykset täyttyvät kullakin ansaintajaksolla. Robit Oyj:n hallitus asettaa tavoitteet kullekin kahden vuoden ansaintajaksolle alkaen vuodesta 2019.

Uudessa toimitusjohtajan osakepohjaisessa kannustinjärjestelmässä on kolme ansaintajaksoa, jotka päättyvät 31.12.2020, 31.12.2022 tai 31.12.2024. Tämän järjestelmän perusteella maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä 160.000 Robit Oyj:n osakkeen arvoa sisältäen myös veroihin ja veroluonteisiin maksuihin käytettävän rahaosuuden.

Kannustinjärjestelmän palkkiot maksetaan kolmessa erässä kunkin ansaintajakson päätyttyä. Palkkion maksaminen edellyttää, että toimitusjohtajan toimisuhde on voimassa palkkion maksuhetkellä. Osakkeita ei saa luovuttaa, pantata tai muutoin siirtää ennen kuin palkkion maksusta on kulunut kaksi vuotta.

ROBIT OYJ

Lisätiedot:
Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 400 622 092

JAKELU:
www.robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy ja valmistaa kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, louhinta ja tuenta, maanalainen rakentaminen sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kahteen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer ja Down-the-Hole. Yhtiöllä on maailmalla 15 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Robitin osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com