Data Respons ASA: Data Respons drar inn nye kontrakter innen mobility

Data Respons har signert tre nye kontrakter i Norden innen offentlig transport med en totalverdi på 25 millioner kroner.

Kontraktene omfatter utvikling og leveranse av avansert software og robust hardware som skal bidra til en bedre brukeropplevelse for passasjerene og den stadige digitaliseringen av offentlig transport. Leveransene finner sted i 2019, og det er stort potensiale for å øke volumet på leveransene fremover.

- Innenfor det vi kaller mobilitysegmentet skjer det mye spennende og vi ser helt klart en økning innen forskning og utvikling. Vi er i en posisjon hvor vi får lov til å levere teknologi til mobilitysatsningene som autonome konsepter (ADAS), konnektivitet (IoT), mobile tjenester og elektrifisering, og vi får muligheten til å spille på hele bredden i kompetansen vår, sier Kenneth Ragnvaldsen, CEO i Data Respons ASA.

- Generelt er disse kontraktene  bekreftelser på det vi allerede har merket, nemlig at softwareinvestineringene innenfor transporten av både mennesker og varer fortsetter å øke i både antall og omfang, fortsetter Ragnvaldsen.

- I Norge tror jeg ikke vi helt skjønner omfanget av omstilling innen mobilitysegmentet, en av verdens aller største industrier. Når software har blitt game changeren i dette segmentet er det fordelaktig å være godt posisjonert med unik kompetanse, avslutter Ragnvaldsen.

For ytterligere informasjon:
Kenneth Ragnvaldsen, CEO, Data Respons ASA, tel. +47 913 90 918.
Rune Wahl, CFO, Data Respons ASA, tel. + 47 950 36 046

Om Data Respons
Data Respons er et fullservice, uavhengig teknologiselskap og en ledende aktør innen industriell digitalisering, IoT og embedded solutions markedet. Vi tilbyr R&D tjenester og smarte løsninger til OEM-bedrifter, systemintegratorer og vertikale produktleverandører innen en rekke markedssegmenter som transport og bilindustrien, industriell automasjon, telekommunikasjon og media, romfart, forsvar og sikkerhet, medisinsk teknologi, energi og maritim og finans og offentlig sektor.

Data Respons ASA er notert på Oslo Børs (ticker: DAT), og inngår i informasjonsteknologi-indeksen. Selskapet har kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Taiwan og Tyskland.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.