Ilkka-Pohjalaisen päätoimittajaksi Markku Mantila

Ilkka-Yhtymä Oyj                   Lehdistötiedote 22.11.2019, klo 9.00

ILKKA-POHJALAISEN PÄÄTOIMITTAJAKSI MARKKU MANTILA

Ilkka-Yhtymä tiedotti 18.11.2019 kahden maakuntalehden, Ilkan ja Pohjalaisen, muuttamisesta yhdeksi mediabrändiksi. Uusi 30.1.2020 alkaen julkaistava Ilkka-Pohjalainen on vahva, moniääninen ja monipuolinen kahden maakunnan puolestapuhuja sekä painettuna että digitaalisena palveluna. Uudella yhdistyneellä medialla varmistamme laadukkaan paikallisen uutisoinnin ja mainostajien mahdollisuudet koko alueella.

I-Mediat Oy:n hallitus on kutsunut Ilkka-Pohjalaisen päätoimittajaksi VTM, M.Sc (LSE) Markku Mantilan. Tällä hetkellä Mantila toimii yksikön päällikkönä Naton strategisen viestinnän osaamiskeskuksessa.

Mantila aloittaa tehtävässään 27.1.2020.

Markku Mantilalla on pitkä ja menestyksekäs ura journalismin, viestinnän ja diplomatian parissa. Mantilan toimittajanura alkoi Ilkka-lehdessä vuonna 1985 ja jatkui Turun Sanomissa ennen ulkoministeriön palvelukseen siirtymistä vuonna 1995.

Mantila toimi päätoimittajana Pohjalaisessa vuosina 2002-2009 sekä Kalevassa 2009-2014. Lisäksi hän oli valtioneuvoston viestintäjohtaja 2014-2017.

”Markku Mantila on toiminta-alueen molemmat maakunnat omakohtaisesta kokemuksesta hyvin tunteva päätoimittaja, jolla on erinomaiset yhteydet myös kansallisella ja kansainvälisellä tasolla”, I-Mediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Timo Aukia perustelee valintaa.

”Aiempia lehtiä kokoluokkaa suurempi, uusi maakunnallinen media saa Mantilan myötä päätoimittajan, jolla on myös vahvaa kokemusta median digitaalisesta muutoksesta. Tämä on erityisen tärkeää tilanteessa, jossa yli sata vuotta vanhojen maakuntalehtien täytyy uudistua turvatakseen vahvan alueellisen median toimintaedellytykset myös tulevaisuudessa”, Aukia korostaa.

Ilkan ja Pohjalaisen yhteenlaskettu kokonaislevikki vuonna 2018 oli 56 171 kappaletta ja kokonaistavoittavuus 260 000.

ILKKA- YHTYMÄ OYJ

Olli Pirhonen