Storebrand Fondene - bekræftelse på ændring af skattestatus på 5 fonde

Som følge af vedtagelsen af L 114 kan Storebrand Fondene bekræfte, at vi ændrer skattestatus på 5 aktiefonde fra aktiebaserede investeringsinstitutter med minimumsinkomst til aktierbaserede investeringsselskaber. Det gælder for aktiefondene:

FondSymbolISIN
Storebrand Indeks – Alle Markeder A5STIIAMNO0010841588
Storebrand Indeks – Nye Markeder A5STIINMNO0010841570
Storebrand Global ESG Plus A5STIGEPNO0010841604
Storebrand Global Solutions A5STIGSNO0010841612
Storebrand Global Multifactor A5STIGMNO0010841596

Ændringen i skattestatus træder i kraft 1. januar 2020.

Yderligere information kan findes på vores hjemmeside www.storebrandfondene.dk.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål kan du kontakte fondens betalende agent (paying agent) i Danmark, SKAGEN, på telefon 7010 4001, eller via e-mail til kundeservice@skagenfondene.dk.

Storebrand Asset Management AS

Kontakter:

Frode Aasen, Product Manager, +47 934 03 934

Morten Breivik, Head of Funds, +47 918 60 871

Storebrand is Norway's largest private asset manager and a leading Nordic provider of sustainable pensions and savings. The company has been a global pioneer in ESG investing for over 20 years, offering broad and scalable solutions for both institutional and private investors in Norway and Sweden. Storebrand delivers sustainable investment solutions and client value through a multi-boutique platform, with the brands Storebrand Funds, SKAGEN Funds and Delphi Funds, in addition to SPP Funds in Sweden. The above funds are listed and available at Nasdaq Copenhagen.