Cramon osakkeenomistajien nimitystoimikunta ei tee ehdotuksia varsinaiselle yhtiökokoukselle

Cramo Oyj      Pörssitiedote          12.2.2020 klo 9.15

Cramo Oyj:n ("Cramo") enemmistöosakkeenomistaja Boels Topholding B.V. ("Boels"), joka on tehnyt vapaaehtoisen julkisen käteisostotarjouksen kaikista Cramon liikkeeseen laskemista osakkeista, jotka eivät ole Cramon tai sen tytäryhtiöiden omistuksessa, on pyytänyt Cramon hallitusta kutsumaan koolle ylimääräisen yhtiökokouksen päättämään yhtiöjärjestyksen muuttamisesta, hallituksen jäsenten lukumäärästä ja muutoksista hallituksen kokoonpanoon, hallituksen jäsenten palkkioista sekä osakkeenomistajien nimitystoimikunnan lakkauttamisesta.

Cramon hallitus on 11.2.2020 kutsunut koolle ylimääräisen yhtiökokouksen pidettäväksi 10.3.2020. Tämän lisäksi Cramon hallitus on päättänyt siirtää Cramon varsinaisen yhtiökokouksen pidettäväksi myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Näin ollen Cramon varsinaista yhtiökokousta ei tulla pitämään torstaina 26.3.2020. Cramon hallituksen koolle kutsuman ylimääräisen yhtiökokouksen valitsema uusi hallitus tulee päättämään uuden ajankohdan varsinaiselle yhtiökokoukselle myöhemmin. Varsinainen yhtiökokous on pidettävä viimeistään 30.6.2020.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta on tänään päättänyt, ettei nimitystoimikunta tule tekemään ehdotuksia varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Cramo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano on 28.11.2019 lähtien ollut:

• Fredrik Åtting, EQT Fund Management S.à r.l:n nimittämänä
  • Ari Autio, Rakennusmestarien Säätiön nimittämänä
  • Annika Ekman, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen nimittämänä
  • Veli-Matti Reinikkala, Cramo Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Fredrik Åtting on toiminut nimitystoimikunnan puheenjohtajana.

Lisätietoja:

Jaakko Liljeroos
Päälakimies, Cramo Oyj
Puh: +358 40 162 2331
Sähköposti: jaakko.liljeroos@cramo.com

TIETOA CRAMOSTA

Cramo on yksi Euroopan johtavista kone- ja laitevuokrauspalveluyrityksistä, jonka liikevaihto oli 613 miljoonaa euroa vuonna 2019. Cramon noin 300 toimipistettä 11 markkina-alueella palvelee noin 150 000 asiakasta täyden valikoiman kone- ja laitevuokrauspalveluilla. Cramolla on vankka markkina-asema kaikilla avainmarkkinoilla sekä vahva fokus vaativimpiin asiakkaisiin korjaus- ja uudisrakentamisen, teollisuuden sekä julkisen sektorin markkinoilla. Cramo (CRA1V) on listattu Nasdaq Helsingissä.