Svensk Hypotekspension Fond 4 AB (publ) – Offentliggörande av prospekt och ansökande om upptagande till handel på Nasdaq Stockholm

Pressmeddelande 28 februari 2020

Den 17 december 2019 emitterade Svensk Hypotekspension Fond 4 AB (publ) (“Emittenten”) obligationer med fast ränta och säkerställda av bolån (kapitalfrigöringskrediter), med ISIN SE0013513371 till ett totalt belopp om SEK 2 250 000 000 med förfallodag i december 2067 (”Obligationerna”).

Emittenten har upprättat ett prospekt avseende Obligationerna i syfte att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista. Beräknad första handelsdag är den 5 mars 2020 eller omkring 5 mars 2020. Prospektet har den 28 februari 2020 godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med förordning (EU) 2017/1129 (Prospektförordningen). Prospektet finns tillgängligt på Emittentens webbplats (www.shpfond4.se) och kommer att finnas tillgängligt på Finansinspektionens webbplats (www.fi.se).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Emittenten:Svensk Hypotekspension Fond 4 AB (publ), Anders Larsson, anders.larsson@hypotekspension.se, +46 20 586 160
Nordax Bank AB (publ):Nordax Bank AB (publ), Arash Bigloo,
arash.bigloo@nordax.se, +46 738 66 06 62

Viktigt information

Denna information tillgängliggjordes för offentliggörande genom kontaktpersonen ovan klockan 14.00 CET den 28 februari 2020.

SHP 4 - Pressmeddelande (Prospekt och Nasdaq)