Hedera Group AB tecknar avtal med Medidoktor Norden AB om verksamhetsöverlåtelse

Stockholm den 3 mars 2020

PRESSMEDDELANDE

Hedera Group AB har idag tecknat avtal med Medidoktor Norden AB om verksamhetsöverlåtelse.

Hedera Group AB har idag tecknat avtal om en verksamhetsöverlåtelse med Medidoktor Norden AB. Hedera Group förvärvar personal, kundregister och pågående affärer samt bokade affärer efter tidpunkten av överlåtelsen.
Köpeskillingen är satt till 800 tkr och betalas i kontanter, ingen avtalad tilläggsköpeskilling finns. Tillträde av överlåtelsen sker den 3 mars 2020.

Medidoktor är ett bemanningsbolag som bemannar och rekryterar läkare och sjuksköterskor inom Primärvården. Bolaget ägs av Philip Sommar och Risto Urdzanov tillsammans med en grupp investerare. Medidoktor levererar över hela Sverige, har kontor i Älvsjö och omsatte 23 MSEK år 2018. Omsättningen har under 2019 minskat vilket är en anledning till överlåtelsen.

Vi är glada för att Philip och Risto med värdefull kompetens som konsultchefer blir en del av Hedera Group. Överlåtelsen stärker vår position inom bemanning till Primärvården säger Johan Sandström, VD Hedera Group.

Både jag och grundaren Philip Sommar tycker detta är väldigt kul och vi ser fram emot att göra denna nya resa tillsammans med Hedera Group säger Risto Urdzanov, VD Medidoktor.

För mer information kontakta;
VD Johan Sandström telefon 073 333 03 42,
johan.sandstrom@hederagroup.se CFO Per J Levin telefon 072 584 44 39, per.j.levin@hederagroup.se

Bolagets aktie, med kortnamn HEGR, är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med Aqurat Fondkommission AB som Certified Adviser. Kontaktuppgifter till Aqurat är info@aqurat.se eller 08-684 05 800.

Denna information är sådan information som Hedera Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 mars 2020 kl. 10.45.

Länken i vården

Hedera Group AB (publ) erbjuder bemanning, kompetensförsörjning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier samt tjänster inom vård och omsorg.

Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, Pridoc, Hedera Helse, Hedera Medical och AddUs Care erbjuds vårdbemanning av läkare och sjuksköterskor i hela Sverige samt vård och omsorg genom Assistanspoolen.

Hedera Group är listade på Nasdaq First North och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se.