Aino Health AB (publ): Aino Health tecknar partneravtal med UK-baserade Human Capital Consultancy, MCR

Aino Health och Mike Curtis Reward Solutions Limited (handlas som MCR) har tecknat ett partneravtal gällande Ainos SaaS-plattform HealthManager och tillhörande tjänster. Partnerskapet är i linje med Ainos expansionsstrategi och stöttar tillväxt på ett positivt sätt. Samarbetet kommer att starta direkt.

”Vi är mycket glada över samarbetet med Aino Health. Med Aino kommer vi att kunna erbjuda våra kunder ett ännu bredare utbud av tjänster och särskilt hjälpa organisationer att bygga upp hållbarhet för de anställda i dessa utmanande tider. Proaktiv övervakning och hantering av sina medarbetares hälsa är en källa till konkurrensdifferentiering och alltmer en förväntning från arbetsgivare i kriget om talang. Vi ser enormt fram emot att arbeta med Aino framöver", säger Mike Curtis, VD för MCR

“Jag är mycket glad att vårt partnernätverk växer ytterligare och jag är speciellt glad att ha MCR Consulting ombord. UK är en ny marknad för oss och vi ser en stor potential för våra lösningar och tjänster där”, säger Jyrki Eklund, CEO Aino Health.

MCR är ett multidisciplinärt HR-konsultföretag med huvudkontor i London. De har ett etablerat rykte inom konsultrådgivning och tjänster till kunder inom den privata sektorn, myndigheter, högre utbildning samt ideell sektor. MCR är aktiva inom elva områden, vilka finns beskrivna på deras webbplats: https://mcr.consulting. Under de senaste sex åren har MCR återuppfunnit konsulttjänster inom mänskligt kapital för att kunna möta förändrade kundbehov.

HealthManager är en SaaS plattform som stöttar chefer med interna hälsorelaterade processer och frånvarohantering. kommunikation och engagemang. Tjänsten erbjuder verktyg för rapportering och analys för att följa nyckeltal kopplade till Corporate Health Management. Målet med plattformen är ökat engagemang hos medarbetarna och minskad frånvaro.

För mer information:

Mike Curtis, CEO of MCR
mike@mikecurtisreward.uk

Jyrki Eklund, VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av SaaS-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna www.ainohealth.com.