PunaMusta Media -konsernin henkilöstön lomautuksia koskevat yt-neuvottelut ovat päättyneet

PUNAMUSTA MEDIA OYJ   SISÄPIIRITIETO    7.12.2020 KLO 15.00

PunaMusta Media -konsernin koronapandemian jatkumisen vuoksi 1.12.2020 käynnistämät henkilöstön mahdollisia lomautuksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet.

Neuvottelujen jälkeen työnantaja on tehnyt päätöksen, että koko konsernin henkilöstö on mahdollista lomauttaa vuoden 2021 aikana työtehtävien kriittisyys, toiminnan jatkuvuus ja kehittäminen huomioiden. Lomautustarve määräytyy koronapandemian aiheuttaman mahdollisen kysynnän heikentymisen mukaisesti erikseen jokaisessa yhtiössä, toimipisteessä ja henkilöstöryhmässä. Lomautustarpeen aiheellisuutta tarkastellaan koronapandemian keston ja vaikutusten mukaisesti.

Neuvottelujen piirissä oli noin 650 henkilöä.

Joensuussa 7. joulukuuta 2020

PUNAMUSTA MEDIA OYJ

Raimo Puustinen

LISÄTIETOJA:
PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtaja Raimo Puustinen,
puh. 0500 975 873

TIEDOTTEEN JAKELU
keskeiset tiedotusvälineet
www.punamustamedia.fi

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 650 alan osaajaa. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja paikallisradiokanava. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu aikakauslehti-, sanomalehti- ja digipainamisesta, yritysnäkyvyyden luomisesta, suurkuvatulostamisesta sekä mainospainotuotteiden painamisesta ja lehtituotteiden suunnittelusta sekä tuotannosta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 107 miljoonaa euroa.