Aktia ja Hypo aloittavat henkilöturvien jakeluyhteistyön

Aktia Henkivakuutus laajentaa henkilövakuutusten jakeluaan ja aloittaa yhteistyön Hypon kanssa. Yhteistyö alkaa helmikuussa, kun Hypo aloittaa Aktia Henkilöturvien myynnin. Yhteistyön myötä Aktia Henkivakuutus jatkaa määrätietoista myynnin kasvattamista ja jakeluyhteistyön laajentamista.

”Aktian strategisena tavoitteena on kasvaa etenkin Suomen kasvavissa kaupungeissa, ja tätä taustaa vasten Hypo sopii erinomaisesti yhteistyökumppaniksemme. Hypo rahoittaa asuntoja suurimmissa kasvukeskuksissa, jotka ovat Aktiallekin strategisesti tärkeitä kasvualueita”, toteaa Aktia Henkivakuutuksen toimitusjohtaja Riikka Luukko.

Suomalaisilla on perinteisesti vakuuttamiseen liittyvä haaste: kiinteä omaisuus vakuutetaan asianmukaisesti, mutta henkilöriskeihin, kuten työkyvyttömyyteen, vakavaan sairauteen tai kuolemaan liittyvät odottamattomat talouden käänteet jätetään yhä usein huomioimatta. Toisaalta ihmisten tietoisuus riskeihin liittyen on lisääntynyt viime aikoina, etenkin koronan myötä, mikä näkyi viime vuonna selkeästi lisääntyneenä henkilöturvien myyntinä.

”Näemme, että epävarmasta taloustilanteesta johtuen on yhä tärkeämpää, että kotitaloudet varautuvat odottamattomiin oman talouden muutoksiin. Aktia-yhteistyön myötä Hypon asiakkaille tarjoutuu mahdollisuus varmistaa tulotaso ja esimerkiksi lainan poismaksu myös tilanteissa, joissa kaikki ei mene suunnitellusti”, sanoo HYPO:n vt. pankinjohtaja Päivi Salo.

Lisätietoja
Riikka Luukko, toimitusjohtaja, Aktia Henkivakuutus Oy, email: riikka.luukko@aktia.fi
Päivi Salo, vt pankinjohtaja, Suomen Hypoteekkiyhdistys, email: paivi.salo@hypo.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 750 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.12.2019 olivat 9,9 miljardia euroa ja taseen arvo 9,7 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com

Hypo on ainoa asumiseen keskittynyt valtakunnallinen luottolaitos Suomessa. Tarjoamme asiakkaille kaikkia asumisen rahoittamiseen tarvittavia lainapalveluja: myönnämme asuntolainoja ja asuntovakuudellisia kulutusluottoja oman kodin hankintaan, asunnon vaihtamiseen ja remontointiin. Asiakkaamme saavat meiltä kaikki palvelut ilman palkkapankin vaihtoa tai pankkiasioiden keskittämistä. Hypo on konserni. Sen ytimenä toimii Suomen Hypoteekkiyhdistys, vuonna 1860 perustettu Suomen vanhin yksityinen ja valtakunnallinen luottolaitos. Konserniin kuuluu myös talletuspankki Suomen AsuntoHypoPankki Oy. AsuntoHypoPankki Oy kuuluu Suomen talletussuojan piiriin.  Finanssivalvonta valvoo Hypon koko toimintaa.