LeddarTech Mengumumkan Pelantikan Dr Olaf Berlien kepada Lembaga Pengarahnya


QUEBEC CITY, March 17, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- LeddarTech®, peneraju global dalam ADAS Tahap 1-5 dan teknologi penderiaan AD, berasa sukacita untuk mengumumkan pelantikan Dr Olaf Berlien kepada Lembaga Pengarah, yang meningkatkan lagi kepelbagaian dan kepakaran industri pada Lembaga.

Dr Berlien mempunyai pengalaman lebih 30 tahun dalam jawatan eksekutif kanan yang mengkhusus dalam bidang kejuruteraan, automotif, dan pencahayaan. Sehingga baru-baru ini, Dr Berlien berkhidmat sebagai CEO OSRAM sejak Januari 2015.

Sebelum menyertai OSRAM, Dr Berlien berkhidmat sebagai CEO M+W Group, sebuah syarikat Jerman untuk kejuruteraan sistem dan pembinaan loji dan sebelum itu, sebagai CEO bahagian teknologi ThyssenKrupp, menyelia segmen lif dan automotif serta aktiviti kejuruteraan. Dari tahun 1996 hingga 2002, Dr Berlien ialah ahli lembaga pengurusan di Carl Zeiss, sebuah pengeluar sistem optik dan optoelektronik Jerman.

Dr Berlien memulakan kerjayanya di IBM.

“Lembaga Pengarah LeddarTech sangat gembira untuk mengalu-alukan Dr Olaf Berlien sebagai ahli terbaharunya,” kata En. Michel Brûlé, Pengerusi Lembaga LeddarTech. “Pengalaman kepimpinan meluas Olaf dalam industri teknologi, digabungkan dengan kemahiran strategik dalam rangkaian silang industri yang cekap, pengoptimuman perniagaan, dan mengendalikan dinamik pasaran yang berkaitan, akan memberikan sumbangan yang besar kepada peranan pemantauan strategi bagi Lembaga LeddarTech,” simpul En. Brûlé.

“LeddarTech telah membuat tambahan strategik dalam Lembaga Pengarah sepanjang beberapa bulan yang lalu,” kata Charles Boulanger, CEO LeddarTech. “Capaian global LeddarTech telah meningkat secara mendadak dari segi kakitangan dan kemudahan R&D, dengan kemudahan terkini di Israel. LeddarTech telah berkembang untuk menjadi syarikat penderiaan persekitaran hujung ke hujung sebenar yang menangani cabaran penderiaan dan persepsi merentasi rantaian nilai automotif dan mobiliti,” sambung En. Boulanger. “Pelantikan Olaf mewakili strategi kita untuk membawa minda terbaik dalam industri untuk berkongsi kepakaran dan bimbingan mereka sementara kita semakin dekat untuk menjadi platform penderiaan yang paling banyak dikerahkan dalam industri untuk automotif dan mobiliti,” simpul En. Boulanger.

Dr Berlien memiliki kedoktoran daripada Universiti Teknikal Berlin.

Perihal LeddarTech

LeddarTech ialah peneraju dalam platform penderiaan persekitaran untuk kenderaan berautonomi dan sistem bantuan pemandu lanjutan. Diasaskan pada tahun 2007, LeddarTech telah berubah menjadi syarikat penderiaan persekitaran hujung ke hujung yang menyeluruh dengan membolehkan pelanggan menyelesaikan cabaran penderiaan dan persepsi kritikal merentasi seluruh rantai nilai bagi segmen pasaran automotif dan mobiliti. Dengan platform pergabungan penderia dan persepsi LeddarVision™ dan penyelesaian pembangunan LiDAR yang mesra kos, boleh skala dan serba boleh miliknya untuk LiDAR berkeadaan pepejal bergred automotif berdasarkan LeddarEngine™, LeddarTech membolehkan penyepadu sistem automotif Peringkat 1-2 untuk membangunkan penyelesaian penderiaan tindanan penuh untuk autonomi tahap 1 hingga 5. Penyelesaian ini dikerahkan secara aktif dalam penggunaan kenderaan ulang-alik, trak, bas, kenderaan penghantaran, bandar/kilang pintar dan roboteksi berautonomi. Syarikat ini bertanggungjawab untuk beberapa inovasi dalam aplikasi penderiaan jauh automotif dan mobiliti yang canggih, dengan lebih 95 teknologi berpaten (diluluskan atau menunggu kelulusan) meningkatkan keupayaan ADAS dan pemanduan berautonomi.

Maklumat tambahan tentang LeddarTech boleh diakses di www.leddartech.com, dan pada LinkedInTwitterFacebook, dan YouTube.

Maklumat Hubungan:
Daniel Aitken, Naib Presiden, Pemasaran Global, Komunikasi, dan Pengurusan Produk, LeddarTech Inc.
Tel.: + 1-418-653-9000 samb.232
daniel.aitken@leddartech.com

Leddar, LeddarTech, LeddarEngine, LeddarVision, LeddarSP, LeddarCore, VAYADrive, VayaVision dan logo berkaitan ialah tanda dagangan atau tanda dagangan berdaftar LeddarTech Inc. dan subsidiarinya. Semua jenama, nama produk dan tanda lain ialah atau mungkin ialah tanda dagangan atau tanda dagangan berdaftar yang digunakan untuk mengenal pasti produk atau perkhidmatan pemilik masing-masing.

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/9cd83aa2-f283-474a-9b59-9f89023084a9/ms


Dr Olaf Berlien