Opjustering af forventninger til årets resultat

Nasdaq Copenhagen

Silkeborg, den 25. juni 2021

Fondsbørsmeddelelse nr. 7 / 2021

Vedr.:            Opjustering af forventninger til årets resultat.

Selskabets dattervirksomhed Silkeborg IF A/S har accepteret et tilbud fra en anden klub vedr. en transfer af fodboldspilleren Magnus E. Mattsson. Tilbuddet er betinget af enkelte forbehold, der alle forventes opfyldt i løbet af den kommende uge.

Ovennævnte transaktion, samt koncernens øvrige forretningsmæssige udvikling, medfører at selskabets resultatforventning i indeværende regnskabsår opjusteres til et resultat før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat i intervallet -5 mio. kr. til +5 mio. kr., mod tidligere et resultat i intervallet -5 til -15 mio. kr.

Der er i resultatforventningen fortsat en usikkerhed i forhold til rækkevidden af COVID-19. herunder den fulde effekt af statens hjælpepakker. Usikkerheden knytter sig til dattervirksomhederne Silkeborg IF A/S og Hotel Papirfabrikken A/S.

Eventuelle henvendelser vedr. nærværende fondsbørsmeddelelse bedes venligst rettet til undertegnede.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                       Claus Christensen

Adm. direktør                      Økonomidirektør

Vedhæftet fil