Stockwik rekryterar Johan Fagerlund Sjöberg

Stockwik Förvaltning AB (publ) har anställt Johan Fagerlund Sjöberg. Johan har mer än åtta års erfarenhet som jurist och kommer närmast från Betsson AB (publ) där han bland annat arbetat med förvärv, finansiering och bolagsstyrningsfrågor. Dessförinnan arbetade Johan som konsult på PwC Sverige med inriktning mot riskkapitalbolag och deras förvärv. Johan tillträder i september.

• ”Stockwik har vuxit kraftigt på sistone och har som ambition att fortsätta växa i högt tempo. Genom rekryteringen av Johan skapas ytterligare förutsättningar för detta. Johan har också utmärkta erfarenheter vad gäller bolagsstyrning vilket bidrar till att ytterligare höja kvaliteten och följa upp Stockwiks portföljbolag, säger David Andreasson, VD för Stockwik.
  • Jag är oerhört stolt över att få möjligheten att ansluta till Stockwik och bidra till att uppfylla Stockwiks vision. Jag ser fram mot att både träffa och att få lära mig av alla medarbetare inom koncernen”, säger Johan Fagerlund Sjöberg.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 juli 2021 kl. 16:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

210708 Stockwik rekryterar Johan Fagerlund