PrimeQs köp av Insera stärker erbjudandet till kunderna

Stockholm, Aug. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) --

Insera AB

PrimeQ koncernen, har under sommaren förvärvat 51 % av bolaget Insera AB. Målet är att kombinera PrimeQs erbjudande inom affärssystem och beslutsstöd med en komplett helhetslösning inom budget/prognos och rapportering.

Insera levererar lösningar för beslutsstöd, inom budget, analys och rapportering till ett stort antal bolag inom både privat och offentlig sektor. Genom förvärvet av Insera kompletterar PrimeQ sin portfölj med en av marknadens bästa beslutsstödslösningar för stora och medelstora företag.

Insera har under lång tid utvecklat en egen, modern beslutsstödslösning med mycket gott renommé. Vi imponerades stort av både personalens kompetens och den tekniska lösningen. Vi är väldigt nöjda att kunna presentera detta strategiska förvärv, säger Mikael Ljungar, försäljningschef på PrimeQ.

Inseras tio medarbetare finns på tre kontor i Norrköping, Västerås och Göteborg. Fredrik Borin, idag VD för Insera, fortsätter som VD för företaget.

Nu tar vi nästa kliv in i framtiden säger Fredrik Borin. Vi får nu en stark ägare som säkerställer fortsatt utveckling av produkten Insight. Vi har idag ett av marknadens vassaste besluts- och ledningsstöd som tillsammans med PrimeQs bredd och gedigna kompetens inom drift, ekonomi och affärssystem ger våra kunder en komplett plattform.

Om Insera:

Insera är ett litet och effektivt företag för stora och små kunder inom privat och offentlig sektor. Det är ett svenskt företag som sedan 1995 levererat lösningar för beslutstöd och ledningsstöd, inom budget, prognos, analys och rapportering. Några exempel på kunder är Region Skåne, Rederi Ekerö, Statistiska Centralbyrån, Svevia, Heidelberg Cement, Götenehus, Mellanskog och Västra Götalandsregionen.

About PrimeQ
PrimeQ erbjuder innovativa, paketerade produkter och tjänster inom IT, Telefoni, Ekonomi, Affärssystem och E-handel. Totalt omsätter koncernen ca 160 mkr med ca 100 anställda.

Affärsområdeschef affärssystem & beslutsstöd
Mikael Ljungar