Bergman & Beving: Aktierelaterat incitamentsprogram

Aktierelaterat incitamentsprogram

Det av årsstämman 2021 beslutade aktierelaterade incitamentsprogrammet som omfattar cirka 20 ledningspersoner om maximalt 178 000 köpoptioner på återköpta aktier av serie B har fulltecknats.

Köpoptionerna kommer att överlåtas till ett pris av 15,00 SEK per köpoption vilket motsvarar marknadsvärdet enligt en extern oberoende värdering utförd i enlighet med Black & Scholes-modellen. Lösenkursen för köpoptionerna uppgår till 197,30 SEK motsvarande 120 procent av den genomsnittliga aktiekursen under mätperioden 1–14 september 2021. Varje köpoption berättigar till förvärv av en återköpt aktie av serie B under perioden från och med den 16 september 2024 till och med den 12 juni 2025.

Stockholm den 29 september 2021

Bergman & Beving AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Peter Schön, CFO, telefon 070–339 89 99

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 september 2021 kl. 16:00 CET.

Bergman & Beving består av ledande bolag med nischade produkter och varumärken till professionella användare inom industri- och byggsektorerna i norra Europa. Koncernen består av ett 20-tal verksamheter i cirka 20 länder. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm, har cirka 1 200 anställda och omsätter cirka 4,5 miljarder kronor.
Läs mer på hemsidan: www.bergmanbeving.com.

20210929_Bergman_Beving_pressrelease_aktierelaterat incitamentsprogram_sve