Nykredit opjusterer forventningerne for 2021

Til Nasdaq Copenhagen

12. oktober 2021

Nykredit opjusterer forventningerne for 2021

Foreningsejede Nykredit hæver forventningerne til forretningsresultat og resultat før skat for 2021 med 1,25 mia. kr. til 9,50-10,00 mia. kr. fra tidligere 8,25-8,75 mia. kr.

Opjusteringen bunder i fortsat god aktivitet og tilfredsstillende vækst i forretningen, lave nedskrivninger på udlån, samt en gunstig udvikling i 3. kvartal på både beholdningsindtjeningen og derivatporteføljen.

Koncernchef Michael Rasmussen udtaler:
- Vi ser fortsat, at vores kerneforretning udvikler sig tilfredsstillende med tilgang af kunder i både Nykredit Bank og Totalkredit, og samtidig har bevægelserne i de finansielle markeder været gunstige.

- Vi har i år indtil videre været vidne til en positiv udvikling i både erhvervslivet og på boligmarkedet, og vi ser med forsigtig optimisme ind i en mere normaliseret hverdag efter en lang og usikker periode præget af pandemien. Vi har fortsat hensat 2 mia. kr. til at dække fremtidige tab som følge af coronakrisen.

For Nykredit Bank hæves forventningerne til forretningsresultat og resultat før skat for 2021 til 2,8–3,3 mia. kr. fra tidligere 2,4-2,9 mia. kr.

For Totalkredit hæves forventningerne til resultat før skat for 2021 til 2,4-2,8 mia. kr. fra tidligere 2,3-2,7 mia. kr.

Nykredit-koncernen offentliggør som planlagt delårsrapport for 1.-3. kvartal 2021 den 4. november 2021. Her vil Nykredits ledelse være til rådighed for uddybende kommentarer.

Nykredits presseafdeling: tlf. 2037 2869.

Vedhæftet fil

Nykredit opjusterer forventninger til 2021 - 12102021