Crocus Technology Mengembangkan Portfolio Berketepatan Tinggi bagi Penderia Arus Terpencil Melalui Julat Suhu Industri dan Automotif

Keluarga CT425 bagi produk TMR XtremeSense® menawarkan penderiaan arus terpencil berketepatan tinggi dengan Penolakan Medan Mod Biasa pada 1 MHz lebar jalur


SANTA CLARA, Calif., Oct. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Crocus Technology Inc., pembekal utama penderia XtremeSense® Magneto-Rintangan Terowong yang disruptif, hari ini mengumumkan penderia arus terpencil CT425, CT426, CT427 dan CT428 dengan jumlah ralat <1% melebihi julat suhu operasi penuh tanpa mengorbankan ketepatan atau lebar jalur. Operasi berkelajuan tinggi dan output yang tepat membolehkan pelanggan mengoptimumkan reka bentuk sistem untuk saiz yang lebih kecil dan kecekapan yang lebih tinggi.

CT42x dengan masa respons kurang daripada 300 ns meringkaskan dengan banyak penyelesaian dalam aplikasi Pengecasan EV yang menggunakan GaN (Galium Nitrida) atau SiC (Silikon Karbida) untuk meningkatkan ketumpatan kuasa. Selain itu, CT42x menawarkan peningkatan dari segi prestasi dan saiz berbanding penyelesaian deria arus terpencil klasik yang menggunakan peringtang pirau, penguat, dan pemencil digital untuk mengesan voltan dan menukarkan isyarat ini kepada ukuran arus. CT42x mengesan aliran arus secara terus melalui pakej untuk mengelakkan ralat dalam penukaran dan menyediakan ukuran yang sememangnya lebih pantas dan tepat. Dengan masa respons yang menerajui industri 300 ns, seni bina berkuasa tinggi seperti CCM Totem-Pole PFC boleh memberikan penyelesaian ketumpatan kuasa yang lebih tinggi. Frekuensi pertukaran pantas bagi peranti kuasa Jurang Jalur Lebar (WBG) memerlukan penderia arus yang boleh mengesan transient pantas untuk mengelakkan kemungkinan kegagalan lata. Penyepaduan dalam pakej SOIC-8 yang menjimatkan ruang juga mengurangkan jumlah saiz jejak PCB sehingga 8 kali lebih kecil berbanding dengan penyelesaian sedia ada.

CT42x mempunyai kekebalan terbina dalam yang kukuh terhadap medan biasa yang membenarkan peranti menolak lebih daripada 99% medan magnetik sesat luaran tanpa memerlukan pemerisaian luaran sementara mengekalkan <1% jumlah ketepatan. Teknologi TMR proprietari Crocus sememangnya menawarkan nisbah isyarat-ke-hingar (SNR) yang sangat tinggi yang membolehkan pengukuran resolusi tinggi yang diperlukan untuk aplikasi kawalan atau pemantauan tepat.

“Pengembangan keluarga produk ini memberikan lebih banyak pilihan kepada pelanggan kami untuk mengalami prestasi berketepatan tinggi bagi produk TMR XtremeSense kami dalam aplikasi yang lebih mencabar,” kata Zack Deiri, Presiden dan CEO Crocus Technology. “Sebelum ini pelanggan kami akan memilih produk yang menawarkan prestasi yang baik kepada mereka pada satu parameter melalui suhu, kemudian mereka akan melaraskan reka bentuk mereka untuk mengimbangi parameter lain. Dengan produk Crocus, mereka mendapati bahawa mereka boleh mencapai ketepatan tinggi dan lebar jalur yang tinggi seterusnya menawarkan penyelesaian prestasi tinggi yang menyeluruh.”

Ciri dan prestasi produk:

CT425 & CT428 (versi 5.0 V), CT426 & CT427 (versi 3.3 V)

Konduktor 0.5 mΩ disepadukan yang mendayakan aplikasi AC dan DC 20 A hingga 65 A

Jumlah ralat output ±0.5% FS (typ)

Masa respons 300 ns, lebar jalur 1MHz

Voltan Pemencilan Berkadar: >4 kVRMS

Diperakui AEC-Q100 & UL/IEC 62368, Diperakui IEC 61000-4-5

Pengesanan arus berlebihan (CT427 & CT428), Penapis dipertingkat (CT425 & CT426)

Penolakan Medan Mod Biasa (CMFR) bersepadu dengan > kekebalan 99%

Penyasaran aplikasi dalam Pembetulan Faktor kuasa (PFC), Penyongsang Kuasa Solar, Sistem Pengurusan Bateri (BMS), Pengecas xEV, penukar DC/DC dan penyongsang AC/DC.

Penderia CT425, CT426, CT427 dan CT428 tersedia di dalam pakej SOIC-8 standard industri. Sampel dan papan penilaian kini tersedia. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang keluarga produk CT42x, sila lawati laman web produk:

https://crocus-technology.com/products/ct42x/

Perihal Crocus Technology

Crocus Technology membangunkan dan mengeluarkan penderia magnetik canggih berdasarkan teknologi penderia TMR XtremeSense® yang dipatenkan. Teknologi penderia magnetik yang disruptif Crocus membawa kemajuan yang ketara kepada IoT dan peranti pintar, aplikasi industri, pengguna, perubatan dan elektronik automotif yang memerlukan ketepatan tinggi, resolusi tinggi, prestasi suhu yang stabil dan penggunaan kuasa yang rendah. Crocus beribu pejabat di Santa Clara, California. Untuk maklumat lanjut, sila lawati http://www.crocus-technology.com.

© 2021 Crocus Technology International Corp. Hak cipta terpelihara. Crocus Technology, XtremeSense® dan gabungan daripadanya ialah tanda dagangan Crocus Technology Inc. dan Crocus Technology SA. Nama lain adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan boleh merupakan tanda dagangan pemilik masing-masing.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Elsa Magnani
Crocus Technology
Tel: +1-208-999-6643
E-mel: emagnani@crocus-technology.com