SkiStar publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2020/21

SkiStar AB (publ) publicerar idag års- och hållbarhetsredovisning för räkenskapsåret 2020/21 på SkiStars webbplats, www.skistar.com/sv/corporate.

SkiStars hållbarhetsstrategi, som beskrivs i års- och hållbarhetsredovisningen, har vidareutvecklats med de övergripande målen att sätta fler människor i rörelse och att, till 2030, ha minskat SkiStars totala klimatavtryck med 50 procent.

Denna information är sådan information som SkiStar AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 17 november 2021 klockan 07.30 CET.

Ytterligare information lämnas av:
Stefan Sjöstrand, Verkställande direktör, tel +46 (0)280 841 60.
Anders Örnulf, Ekonomi- och finansdirektör, tel +46 (0)280 841 60.

Kort om SkiStar
Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St. Johann in Tirol i Österrike. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av fjällanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med våra gäster i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet. För mer information, se www.skistar.com/sv/corporate.

SkiStar AB Års- och hållbarhetsredovisning 2020_21