Matas’ aktietilbagekøbsprogram

Selskabsmeddelelse nr. 28 2021/22
Allerød den 28. december 2021

Matas’ aktietilbagekøbsprogram

Matas igangsatte et aktietilbagekøbsprogram den 24. august 2021 som beskrevet i selskabs-meddelelse nr. 9. Matas vil købe egne aktier for op til DKK 75 mio., og der kan maksimalt købes 850.000 aktier i perioden fra 24. august til senest 31. december 2021.

Aktietilbagekøbet er igangsat i overensstemmelse med udmeldingerne i årsrapporten for 2020/2021 og i henhold til bestyrelsens bemyndigelse til at erhverve egne aktier, som blev vedtaget på Matas’ generalforsamling den 29. juni 2021. Aktietilbagekøbet gennemføres i henhold til EU-Kommissionens forordning 596/2014 (Markedsmisbrugsforordningen) og Kommissionens delegerede forordning 2016/1052 (Safe Harbour Forordningen).

I perioden 30. august til og med 26. december 2021 er nedenstående transaktioner gennemført:

HandelsdagAntal aktier Gns. handelsprisBeløb DKK
85: 20. december 20215.480117,92646.202
86: 21. december 20215.507119,46657.866
87: 22. december 20211.397118,83166.006
88: 23. december 20211.568120,34188.693
Samlet for handelsdage 85-8813.952118,89 1.658.753
Samlet for handelsdage 1-88613.870121,36 74.496.573

Efter ovenstående transaktioner ejede Matas i alt 622.454 Matas aktier svarende til 1,63% af det totale antal på 38.291.492 Matas aktier ultimo 26. december 2021.

Handelsdetaljerne for hver enkelt transaktion under aktietilbagekøbsprogrammet er medsendt og kan tillige findes på investor.matas.dk.

Anders Skole-Sørensen
CFO, tlf. 21 71 24 51