Danske Andelskassers Bank udsteder supplerende kapital (Tier 2)

Selskabsmeddelelse nr. 13/2022 | 4. marts 2022

Danske Andelskassers Bank har indgået aftale om at udstede supplerende kapital (Tier 2) som en del af den løbende kapitalplanlægning.

Udstedelsen sker  den 18. marts 2022 for 100 mio. kr.  til en løbende variabel forentning på CIBOR 6 plus 3,68 %.

Udstedelsen løber til den 18. marts 2032 med mulighed for førtidindfrielse fra den 18. marts 2027.

Jyske Bank er arrangør af udstedelsen.

Kontaktinformation

For spørgsmål til denne meddelelse kan Kommunikationschef Søren Rimmen kontaktes pr. telefon 5131 3033 eller pr. mail sri@andelskassen.dk.

Denne selskabsmeddelelse indeholder visse fremadrettede udsagn, herunder udsagn om Danske Andelskassers Banks aktiviteter. Sådanne fremadrettede udsagn er baseret på oplysninger, antagelser og vurderinger, som Danske Andelskassers Bank finder rimelige. Disse fremadrettede udsagn omfatter kendte og ukendte risici, usikkerheder og andre væsentlige forhold, der kan få Danske Andelskassers Banks faktiske resultater, udvikling eller præstationer eller branchens resultater til at afvige væsentligt fra de fremtidige resultater, udvikling eller præstationer, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med disse fremadrettede udsagn. Hvis en eller flere af disse risikofaktorer eller usikkerhedsmomenter udløses, eller hvis en underliggende forudsætning viser sig at være forkert, kan Danske Andelskassers Banks faktiske økonomiske stilling eller driftsresultater afvige væsentligt fra det, der er beskrevet som forudsat, vurderet, skønnet eller forventet.

Vedhæftet fil

13-2022 Selskabsmeddelelse - Danske Andelskassers Bank udsteder supplerende kapital