Gabriel Holding A/S opjusterer forventningerne til regnskabsåret 2021/22.

Delårsrapporten for årets første seks måneder offentliggøres som planlagt den 12. maj 2022.

Efter seks måneder af regnskabsåret 2021/22 er der imidlertid realiseret en omsætningsvækst på 34% til 522 mio. kr. (389 mio. kr.) og det primære resultat (EBIT) beregnes for halvåret til ca. 44 mio. kr. (29,7 mio. kr.), svarende til en stigning på 48%.

På baggrund af, at den realiserede omsætning og det beregnede primære resultat (EBIT) overstiger ledelsens forudgående forventninger, og som følge af en fortsat stor ordreindgang og ordrebeholdning, opjusteres forventningerne til hele regnskabsåret.

Ledelsen er særligt opmærksom på, at krigen i Ukraine samt den høje inflationsrate, vil kunne påvirke udviklingen i både omsætning og resultat i andet halvår negativt.

Efter første kvartal forventede ledelsen for hele regnskabsåret 2021/22 en omsætning i niveauet 930 – 960 mio. kr. og et primært resultat (EBIT) på 67 – 73 mio. kr.

Efter årets første seks måneder forventes en omsætning i niveauet 990 – 1.020 mio. kr. (809,7 mio. kr. i 2020/21) og et primært resultat (EBIT) i niveauet 73 – 78 mio. kr. (58,6 mio. kr. i 2020/21). Dette svarer til en vækst i omsætning på 22 – 26% og en stigning i det primære resultat (EBIT) på 25 – 33%.

Vedhæftet fil

Gabriel Holding AS - Meddelelse nr. 4 - forventninger til regnskabsåret 2021_22