Investeringsforeningen Nykredit Invest - forløb af ordinær generalforsamling

Investeringsforeningen Nykredit Invest har i dag afholdt ordinær generalforsamling i henhold til tidligere offentliggjort dagsorden.

Formanden gennemgik ledelsens beretning, der er optrykt i foreningens årsrapport. Ledelsens beretning og årsrapporten for 2021, herunder de tidligere udbetalte udlodninger, blev godkendt af generalforsamlingen enstemmigt og med samtlige repræsenterede stemmer.

På generalforsamlingen havde bestyrelsen fremsat forslag i henhold til tidligere offentliggjort dagsorden om afvikling af afdelingerne Aktieallokering og Aktieallokering Akk., fusion af afdelingerne Globale Aktier SRI og Globale Fokusaktier med sidstnævnte som forsættende afdeling, fusion af afdelingerne Globale Aktier SRI Akk. og Globale Fokusaktier Akk. med sidstnævnte som forsættende afdeling, fusion af afdelingerne Balanced Risk Allocation og Taktisk Allokering med sidstnævnte som forsættende afdeling samt ændring af afdelingsnavne, hvorefter foreningens afdelinger er forberedt til oprettelse af andelsklasser.

Alle forslag blev vedtaget af generalforsamlingen enstemmigt og med samtlige repræsenterede stemmer.

Til bestyrelsen genvalgtes Niels-Ulrik Mousten, Jesper Lau Hansen, Anne Hasløv og Tine Roed.

EY Godkendt Revisionspartnerselskab genvalgtes som revisor for foreningen.

Eventuel henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted, tlf. 44 55 91 60.

Investeringsforeningen Nykredit Invest

Tage Fabrin-Brasted, direktør