Stockwik tillträder Anders & Peters Däckservice

Stockwik Förvaltning AB (publ) har per idag den 3 maj 2022, via Stockwiks helägda dotterbolag Galdax AB, tillträtt Anders & Peters Däckservice AB inklusive dotterbolaget Däckcenter i Åmål AB (”Anders & Peters Däckservice”). Samtliga aktier i Anders & Peters Däckservice har förvärvats. Tillträdet är i enlighet med det avtal om förvärv som ingicks och offentliggjordes den 21 april 2022.

Anders & Peters Däckservice har sedan starten år 2002 inriktat sig på att förse såväl lätta som tunga fordon med däck och service kring däck. Företagens verksamhet bedrivs med hög kvalitet och har en väletablerad position på den lokala marknaden norr om Säffle och i Åmål.

För den senaste tolvmånadersperioden, per den 31 mars 2022, uppgick Anders & Peters Däckservice nettoomsättning till knappa 32 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 3 MSEK.

Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel om drygt 5x.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 maj 2022 kl. 16:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

220503 Stockwik tillträder Anders & Peters Däckservice