SKAKO A/S ansætter ny GROUP CFO

Faaborg, den 31. august 2022
Selskabsmeddelelse nr. 8/2022

SKAKO A/S ansætter ny Group CFO

Bestyrelsen for SKAKO A/S (SKAKO) har i dag indgået ansættelsesaftale med Thomas Pedersen, der tiltræder som koncernens nye Chief Financial Officer (CFO) den 1. september 2022.
Thomas Pedersen er uddannet Cand. Merc. Aud. fra Syddansk Universitet og statsautoriseret revisor. Thomas Pedersen har mange års erfaring fra revisionsbranchen samt som Group CFO i bl.a. Vitera Koncernen og Icotera A/S. Thomas har i sin karriere opbygget stærke kompetencer inden for økonomistyring, rapportering og forretningsudvikling samt haft ansvar for logistik, indkøb og IT

”Vi har i bestyrelsen i SKAKO søgt en profil, som har stærke kompetencer indenfor regnskab og økonomi i en kompleks virksomhed. Thomas har samtidig bevist, at han kan agere som en værdiskabende samarbejdspartner til den forretningsmæssige ledelse og derfor kan understøtte koncernens videre udvikling. Vi er glade for at kunne tiltrække en profil som Thomas til SKAKO og ser meget frem til samarbejdet”, udtaler Jens Wittrup Willumsen, bestyrelsesformand i SKAKO A/S.

Jeg glæder mig til at tage fat på opgaven. Jeg har fået et rigtig godt indtryk af virksomheden og potentialet inden for bl.a. recycling og koncernens øvrige segmenter. SKAKO har en lang og stolt historie, og er godt på vej til at realisere sin 2024 strategi. Dette kan kun lade sig gøre med gode kvalitetsprodukter og kompetente medarbejdere. Vi skal altid være lidt bedre end konkurrenterne. Jeg ser frem til at komme ind i virksomheden og møde alle de mennesker, der gør dette muligt., udtaler Thomas Pedersen.

Thomas Pedersen tiltræder i rollen som Group CFO den 1. september 2022. Den nuværende interim Group CFO, Carsten Krogsgaard Thomsen, fratræder som Group CFO den 31. august 2022, men bistår med overlevering af opgaver mv. i en periode. Carsten Krogsgaard Thomsen fortsætter i rollen som bestyrelsesmedlem og formand for revisionskomiteen.

Koncernledelsen i SKAKO A/S udgøres efter Thomas Pedersens tiltrædelse af Steffen Kremmer (59 år), administrerende direktør i SKAKO Concrete A/S, Lionel Girieud (51 år), administrerende direktør i SKAKO Vibration A/S samt Thomas Pedersen (47 år), Group CFO.

SKAKO A/S

Jens Wittrup Willumsen